PRom

14 lat środowiska              29 konferencji

Article

PROMYKI 2016

Drodzy PROMowicze,
Z przyjemnością ogłaszamy kolejną, ekspresową w tym roku, VII edycję konkursu PROMyki – na najlepsze projekty promujące uczelnie wyższe i ich aktywności w okresie ostatniego roku akademickiego.

Do 22 maja br. przyjmujemy zgłoszenia w dwóch kategoriach:
1. Promocja głównych kierunków aktywności uczelni
2. Zastosowanie nowych mediów (nagroda im. Andrzeja Sołtysiaka)


Zgłaszane projekty oceniane będą wg nastepujących kryteriów:
1) innowacyjność i kreatywność  projektu,
2) racjonalność i efektywność  z punktu widzenia kosztów i korzyści,
3) stopień osiągnięcia zakładanych celów i siła oddziaływania (mierniki sukcesu),
4) oryginalność i jakość doborze narzędzi i metod realizacji projektu,
5) zgodność z powszechnie uznawanymi zasadami public relations ze szczególnym uwzględnieniem ich aspektów etycznych.

Projekty oceniać będzie 9-osobowa Komisja złożona z członków Stowarzyszenia, zwycięzców poprzednich edycji konkursu oraz ekspertów zewnętrznych.

Regulamin konkursuKarta zgłoszeniowa (max.4000 znaków)Ogłoszenie do druku

Nagrodami dla zwycięzców w konkursie są nagrody rzeczowe i pakiety marketingowe oferowane przez naszych partnerów i sponsorów.

Zgłoszenia przyjmowane będą do dnia 22 maja włącznie.

Wypełnione zgłoszenia przesłać do 22 maja 2017 na adres sekretarza Jury:  Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. (tel.519 340 509)

Zgłoszenia z załącznikami powyżej 5 MB proszę wysyłać przez WeTransfer!

Ogłoszenie wyników nastąpi podczas wieczoru galowego, kończącego najbliższą konferencję PROM w Dolinie Charlotty, dn. 6 czerwca br.

Sponsorzy konkursu:
Centrum EFEKTY

Centrum Efekty
Eventory
eventory ZapiszZapiszZapisz
Promyk
Nagroda Stowarzyszenia PRom przyznawana jest corocznie za ponadprzeciętne osiągnięcia w obszarze komunikacji, praktyki i działań promocyjnych oraz marketingu w sektorze polskiego szkolnictwa wyższego. Praca specjalisty ds. komunikacji, PR-owca, marketingowca, rzecznika prasowego najczęściej ma charakter wspierający misję uczelni, zadaniowy i funkcjonalny. Toteż “skromność” w opisywaniu naszej roli na uczelni wydaje się określeniem właściwym. Ale wskazywanie i wyróżnianie tych z nas, którzy swoją pomysłowość, umiejętności zawodowe i znajomość rzeczy umieli podnieść na wyjątkowy poziom - jest bardzo ważne dla całej naszej branży.

Coroczna nagroda stowarzyszeniowa nazwana “proMYK”  ma uhonorować i docenić wartość ich osiągnięcia; ma również zachęcić wszystkich pozostałych do sięgania w swojej pracy po rozwiązania oryginalne, wartościowe koncepcyjnie i przynoszące uczelni określone korzyści, a informacja o nagrodzie i jej zdobywcy rozpowszechniana ma być szeroko w środowisku. 

Organizatorem konkursu „proMYK” jest Stowarzyszenie PR i Promocji Uczelni Polskich „PRom”.

Zwycięzcy tegorocznej edycji konkursu ProMYKi , organizowanego od sześciu lat przez Stowarzyszenie PR i Promocji Uczelni Polskich „PRom” na najlepszy projekt lub działanie  promujące naukę/uczelnie oraz na najlepszy projekt w obszarze nowych mediów to Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego oraz Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach. Wyróżnienia otrzymały dwa uniwersytety – Uniwersytet Gdański oraz także Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach.

Nagrodzonym i wyróżnionym gratulujemy, wszystkim uczelniom dziękujemy za nadesłane projekty!

ProMyki – konkurs organizowany od sześciu lat przez Stowarzyszenie PR i Promocji Uczelni Polskich „PRom” na najlepszy projekt lub działanie  promujące naukę/uczelnie  oraz na najlepszy projekt w obszarze nowych mediów – to wydarzenie szczególne. Stowarzyszenie zrzesza bowiem największe publiczne i niepubliczne szkoły wyższe w Polsce – jest to zatem jedna z najważniejszych, branżowych nagród.

Na tegoroczny konkurs wpłynęło 13 projektów z uczelni w całej Polsce. Nagrody i wyróżnienia przyznano w dwóch kategoriach: Promocja nauki/uczelni oraz Nowe Media – ta druga nagroda nosi imię Andrzeja Sołtysiaka, wieloletniego administratora projektów internetowych PRom-u.

 

WYNIKI

Kategoria I

Zwycięzca

W kategorii: „Najlepszy projekt lub działanie  promujące naukę/uczelnie” zwycięzcą konkursu została Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego za projekt „200 lat SGGW”.

 

Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego za projekt „200 lat SGGW” - PROMYK
Wyróżnienie

Wyróżnienie otrzymał Uniwersytet Gdański za projekt  „Dni Mózgu 2016 w Trójmieście”.

Uniwersytet Gdański za projekt  „Dni Mózgu 2016 w Trójmieście” - PROMYK

 

Kategoria II

Zwycięzca i wyróżnienie

W kategorii „Działania promocyjne i komunikacyjne prowadzone w obszarze Nowych Mediów”– nagroda im. Andrzeja Sołtysiaka – zwycięzcą został Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach za projekt „Nowe media jako narzędzia wspierające komunikację i internacjonalizację”.  UE w Katowicach zdobył również w tej kategorii wyróżnienie za projekt „Nowe media w szkolnictwie wyższym – wymiana poglądów i doświadczeń pomiędzy uczelniami z całego świata”.

Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach za projekt „Nowe media jako narzędzia wspierające komunikację i internacjonalizację” - PROMYK

 

Nagrody zostały wręczone w czasie konferencji „PRom”, która odbyła się w Józefowie w dniach 19-22 czerwca 2016, zatytułowanej „Zrozumieć młodych i nowe media, czyli radykalnie praktyczne podejście do komunikacji uczelni”. Konferencję, we współpracy ze Stowarzyszeniem, zorganizowała Akademia Leona Koźmińskiego

 

PROMYKI 2016

 

Sponsorzy konkursu:
Centrum EFEKTY
GoldenLine i GazetaPraca.pl
Brainly

Zwycięzcy otrzymali łącznie 54 tysiące złotych na realizację akcji reklamowych na portalach sponsorów.

Na tegoroczny konkurs wpłynęły następujące projekty:

1. Politechnika Warszawska:
- Cykl artykułów Badania-Innowacje-Technologie
- Odkryj tajemnice Politechniki Warszawskiej
- Snapchat Politechniki Warszawskiej – kampania promocyjna studiów pierwszego stopnia

2. Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach
- Wybieram UE – akcja promocyjno-rekrutacyjna
- Nowe media jako narzędzia wspierające komunikację i internacjonalizację
-  Nowe media w szkolnictwie wyższym – wymiana poglądów i doświadczeń pomiędzy uczelniami z całego świata

3. Uniwersytet Gdański
- Dni Mózgu 2016 w Trójmieście

4. Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego
- 200 lat SGGW
- Dwustulatka – film na 200-lecie tradycji SGGW
- Ramki Insta na FB

5. Uczelnia Jana Wyżykowskiego
- Kampania promująca połączenie DWSPiT w Polkowicach oraz UZZM w Lubinie w Uczelnię Jana Wyżykowskiego

6. Uniwersytet Przyrodniczy we Wrocławiu
- „Głos Uczelni”- nowa formuła czasopisma uczelnianego
- Uniwersytet Przyrodniczy we Wrocławiu oczami ukraińskich studentów „WrocUAw”

Wszystkie projekty były oceniane przez jury w składzie:
Marek Zimnak, przewodniczący jury, Prezes Zarządu Stowarzyszenia PR i Promocji Uczelni Polskich „PRom”
Piotr Czarnowski, FirstPR
Bartosz Dembiński, Akademia Górniczo-Hutnicza w Krakowie
Wojciech Zalewski, Wyższa Szkoła Logistyki
Marcin Witkowski, Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu

 

The Baltic PR Awards (BPRA) jest wiodącym konkursem PRowo-marketingowym dla profesjonalistów w dziedzinie zarządzania komunikacją z otoczeniem z obszaru państw regionu Morza Bałtyckiego, Europy środkowo-wschodniej i północnej. BPRA jest też eksperckim forum oceny osiągnięć przedstawicieli środowiska pracowników działów public relations, marketingu, a także specjalistów i konsultantów w kategoriach definiowanych w regulaminie konkursu. Nagrody BPRA są przyznawane corocznie przez miedzynarodowe Jury, złożone z przedstawicieli instytucji publicznych, agencji prywatnych i reprezentujących opiniotwórcze gremia ekspertów w 12 kategoriach:

1.    CORPORATE COMMUNICATION
2.    ISSUES & CRISIS MANAGEMENT
3.    INTERNAL COMMUNICATION
4.    CONSUMER RELATIONS
5.    PUBLIC AFFAIRS
6.    CORPORATE SUSTAINABILITY & RESPONSIBILITY
7.    DIGITAL COMMUNICATION
8.    PUBLIC SECTOR & NGOs
9.    SPONSORSHIP
10.    INTERNATIONAL COMMUNICATION
11.    NO BUDGET
12.    PRINT

W obradach Jury uczestniczy na zaproszenie Organizatorów od roku 2012 r., przedstawiciel Zarządu Stowarzyszenia PR i Promocji Uczelni Polskich, jako jedyny Polak w gronie międzynarodowych sędziów konkursu (Marcin Witkowski, UAM).
BPRA Riga 2012 fot.Kaspars Dobrovolskis
BPRA Riga 2012 fot.Kaspars Dobrovolskis
Każdego roku, część konkursu BPRA poświęcona jest otwartym dla publiczności panelom dyskusyjnym o bieżącej sytuacji i najnowszym trendom w branży, na styku biznesu, działań wizerunkowych, działań sprzedażowych i komunikacji z otoczeniem oraz najlepszym praktykom z poprzedniego roku.

Organizatorzy każdorazowo zapewniają udział w panelach osób publicznie znanych ze świata polityki, mediów i świata korporacyjnego, którzy dzielą się z uczestnikami swoją wiedzą
i doświadczeniem, w zakresie praktyki stosowania mediów społecznościowych, narzędzi cyfrowej komunikacji i efektywnego zarządzania informacją w Europie środkowo-wschodniej i północnej (basenie Morza Bałtyckiego).

The Baltic PR Awards jest wydarzeniem organizowanym przy współpracy z International Public Relations Association (IPRA), Latvian Association of Public Relations Professionals (LASAP), the Lithuanian Public Relations Specialists Union (LRVS), the Association of Public Relations Agencies of Lithuania, and the Estonian Public Relations Association (EPRA).

Więcej informacji na stronie: http://balticprawards.com
Stowarzyszenie PR i Promocji Uczelni Polskich „PRom” oraz wrocławska Akademia Ekonomiczna (dzisiaj Uniwersytetu Ekonomicznego) wspólnie na X Konferencji Stowarzyszenia w drugiej połowie lutego 2008 w Kliczkowie na Dolnym Śląsku stworzyły kompletny model promocyjny gminy, a następnie swój produkt w całości przekazały władzom gminy Osiecznica w powiecie bolesławieckim. 

Gmina otrzymała:
•    portal promocyjny,
•    system identyfikacji wizualnej,
•    koncepcję działań public relations,
•    folder reklamowy,
•    bilboardy informacyjne oraz
•    zestaw reklam do bezpośredniego wykorzystania w mediach.

Z całości warsztatów, na których 120 specjalistów z całego kraju, na co dzień zajmujących się wizerunkiem wyższych uczelni, nakręcono ponadto film.

Portal dostępny jest pod adresem www.osiecznica.pl i gmina korzysta z niego od momentu stworzenia w niewiele zmienionej formie, mimo już nieco archaicznego webdesignu wg dzisiejszych standardów.  Wówczas jednak było to działanie pionierskie, bez nakładów finansowych i w założeniu – jako punkt wyjścia dla dalszych działań promocyjnych tej gminy i narzędzie do rozwijania. Wykupiona grubo przed konferencją domena została „wypełniona treścią” w dniach 18 i 19 lutego 2008 r.

EUPRIO Award
W roku 2009 Europejskie Stowarzyszenie Pracowników PR i Komunikacji Uczelni Wyższych EUPRIO doceniło wkład i pracę wykonaną dla tej gminy przez członków Stowarzyszenia, przyznając Stowarzyszeniu PROM drugą nagrodę w konkursie EUPRIO Award za :
"Outstanding vision, practice and work in European higher education” w kategorii:  Complex Community Model Promotion.

Podkategorie