PRom

14 lat środowiska              29 konferencji

Article

Do końca regulaminowego czasu do sekretarza Jury wpłynęło 18 projektów w obu kategoriach łącznie. Projekty łączą promocję nauki i promocję uczelni – bo tak należy odczytywać działania promujące naukę, ale realizowane na danej uczelni czy też pod jej wyłącznym wyraźnym logo. Od tego roku stworzyliśmy także możliwość zdobycia nagród w kategorii Nowe Media tym kreatorom działań uczelnianych, którzy stworzyli projekty wykorzystujące nowe technologie informacyjne i wprowadzili je w życie. Ta druga nagroda nosi imię Andrzeja Sołtysiaka, wieloletniego admina projektów internetowych PRom-u.

Ponieważ jurorzy nie pracowali kolegialnie, jako że w tej edycji pochodzą z Wrocławia, Opola,  Warszawy i Torunia, więc każdy z nich sporządził swoją listę rankingową z punktacją i przesłał ją do sekretarza Jury, który zsumował dane. Wyniki, które za moment podam, są rezultatem tego procesu.

Wszystkim uczestnikom czwartej edycji naszych proMYK-ów serdecznie gratuluję odwagi, wspaniałych pomysłów, i ich twórczej realizacji. Gorące podziękowania adresuję do sponsorów - fundatorów nagród.  Bardzo dziękuję za wykonaną pracę całemu Jury ze szczególnym uwzględnieniem sekretarza, Moniki Żurkowskiej i zapraszam do edycji 2016. Informacje na jej temat opublikujemy  - jak zwykle – naszymi kanałami, prawdopodobnie tuż po naszej 26. Konferencji.

 

WYNIKI

Kategoria I

Zwycięzca

W kategorii „Działania popularyzujące naukę oraz uczelnię”  wygrywa projekt:
Wyższej Szkoły Logistyki z Poznania zatytułowany „WSL dla szkół średnich”

Projekt obejmował olbrzymi zakres ogólnopolskich działań podjętych przez uczelnię w celu zarówno popularyzacji wiedzy o logistyce, jak i promowania uczelni wśród tysięcy młodych ludzi, dla których poznańska uczelnia może się stać miejscem zdobycia dyplomu, nowoczesnych i potrzebnych umiejętności oraz zawodu.

Wyższa Szkoła Logistyki - PROMYK
Wyróżnienie

W tej samej kategorii wyróżnienie otrzymuje projekt przygotowany i realizowany przez Biuro Informacji, Promocji i Rekrutacji, nazwany „Uniwersytet Przyrodniczy we Wrocławiu – Naturalny wybór”.

Właśnie posłużenie się słowem „naturalny” – poprzez oczywiste skojarzenie z pojęciem „natura”było narzędziem stanowiącym o sile projektu. Zarówno działania promocyjne podejmowane przy użyciu owoców-symboli, jak i rozmach akcji przyniosły uczelni oczekiwane rezultaty.  

Kategoria II

Zwycięzca

W kategorii „Działania promocyjne i komunikacyjne prowadzone w obszarze Nowych Mediów (nagroda im. Andrzeja Sołtysiaka) jako najlepszy jury wybrało projekt Akademii Leona Koźmińskiego za unikalny projekt adresowany w coraz ważniejszym dla uczelni polskich kierunku , czyli w stronę cudzoziemców. Projekt nosi nazwę „Blog obcojęzyczny „Students in Warsaw”.

Działania tego typu, pomysłowe i sprawnie prowadzone, pozwalają zrozumieć, dlaczego uczelnia Leona Koźmińskiego jest liderem wśród uczelni z największą ilością obcokrajowców, których blogowa aktywność przynosi korzyści nie tylko samej uczelni, ale i – wizerunkowo -nam wszystkim.

Akademia Leona Koźmińskiego - PROMYK

 

Wyróżnienie

Wyróżnienia w kategorii „Działania promocyjne i komunikacyjne prowadzone w obszarze Nowych Mediów (nagroda im. Andrzeja Sołtysiaka) Jury postanowiło przyznać „#AGH - kompleksowe działania w mediach społecznościowych popularyzujące uczelnię oraz naukę”
wprowadzony w życie przez służby prasowo-promocyjne Akademii Górniczo-Hutniczej.

Siłą projektu okazało się wykorzystanie różnych możliwych dzięki nowym technologiom kanałów dostępu do odbiorców oraz kreatywnie prowadzone akcje.


Zwycięzcy w obu kategoriach otrzymują – wzorem ubiegłych lat – nagrodę rzeczową w postaci rzeźby – Lampy Promującej Promyki, natomiast zarówno zwycięzcy jak i wyróżnieni nagrodzeni zostają kampaniami promocyjnymi w portalach współpracujących z uczelniami w naszym kraju, to znaczy z Centrum Efekty, GoldenLine, i Brainly.pl

Do końca maja bieżącego roku – zgodnie z regulaminem konkursu - do sekretarza Jury wpłynęły projekty z pięciu uczelni. Projekty łączą promocję nauki i promocję uczelni – bo tak należy odczytywać działania promujące naukę, ale realizowane na danej uczelni czy też pod jej wyłącznym wyraźnym logo. W tym roku stworzyliśmy także możliwość zdobycia nagród indywidualnych tym kreatorom działań promocyjnych na uczelni, którzy stworzyli projekty autorskie i wprowadzili je w życie.Ponieważ jurorzy nie pracowali kolegialnie, jako że w tej edycji pochodzą z Wrocławia, Opola i  Warszawy, więc każdy z nich sporządził swoją listę rankingową z punktacją i przesłał ją do sekretarza Jury, który zsumował dane. Wyniki, które za moment podam, są rezultatem tego procesu.Wszystkim uczestnikom czwartej edycji naszych proMYK-ów serdecznie gratuluję odwagi, wspaniałych pomysłów, i ich twórczej realizacji. Gorące podziękowania adresuję do sponsorów - fundatorów nagród.  Bardzo dziękuję za wykonaną pracę całemu Jury ze szczególnym uwzględnieniem sekretarza, Moniki Żurkowskiej i zapraszam do edycji 2015. Informacje na jej temat opublikujemy  - jak zwykle – naszymi kanałami, prawdopodobnie tuż po naszej 24. konferencji w Sandomierzu.

4 edycja konkursu PROMyk

W kategorii „Działania popularyzujące naukę i/lub uczelnię zaprojektowane i realizowane przez zespoły uczelniane dedykowane projektowi”  zwycięzcą zostaje projekt:

KSIĄŻKA DLA DZIECI „Psotopolis. Gigawędrówka” przygotowany i realizowany pod kierunkiem Kingi Nemere-Czachowskiej przez CENTRUM PROMOCJI I INFORMACJI – PROGRAM „ABSOLWENT UMK” – oczywiście z Uniwersytetu Mikołaja Kopernika. Popularyzacja nauki oraz promocja UMK w gronie dzieci w wieku 7-10 lat poprzez interaktywną książkę z 10 zadaniami do samodzielnego wykonania. Akacja dzieje się na UMK, prawdziwe treści naukowe (badania prowadzone na UMK) oraz uczelniane (działania i usytuowanie jednostek) „przemycone” zostały poprzez przygody trojga bohaterów  - małych Psotnikusów: Złośnicy, Niszczyciela i Szkodnika, którzy powstali w wyniku eksperymentu, następnie - bawiąc się, poznają tajniki uniwersytetu, a dzięki obcowaniu ze światem akademickim przechodzą wewnętrzną i zewnętrzną przemianę…

W tej samej kategorii wyróżnienie otrzymuje projekt:

Pasje-Tryptyk przygotowany i realizowany pod kierunkiem Pani Doroty Sikory przez Biuro Informacji, Promocji i Rekrutacji Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu.
Projekt trzech filmowych portretów – „Pasje-tryptyk” ma na celu przybliżenie trzech postaci, dwójki absolwentów i jednego studenta, poprzez ukazanie ich pasji. Celem projektu było przedstawienie uczelni jako miejsca, gdzie rodzą się pomysły na życie, miejsca, w którym można osiągnąć cel, które wzmacnia potencjał tkwiący w studentach. Filmy, osiągające kilkudziesięciotysięczną oglądalność, można obejrzeć na uczelnianym kanale serwisu Youtube.

W kategorii „Autorskie działania promocyjne i komunikacyjne na rzecz uczelni i/lub nauki” zwycięzcą została:

Pani Katarzyna Kołys reprezentująca Wydział Inżynierii Materiałowej Politechniki Warszawskiej za pomysł i wdrożenie projektu „Bawimy się kryształami”. Autorka opracowała projekt, którego celem jest uświadomienie dzieciom i młodzieży, że krystalografia umożliwiła zdobycie wiedzy na temat struktur DNA, tworzenie protein w komórkach, projektowanie nowoczesnych materiałów i rozwój elektroniki. Unikatowość projektu „BaWIMy się kryształami” polega na połączeniu aspektów chemiczno–fizycznych ze sztuką i designem. Autorka współpracuje w nim z Muzeum M.Skłodowskiej-Curie, Polskim Towarzystwem Chemicznym, dziennikarzami naukowymi, konserwatorem sztuki i designerką. Przypomnijmy, że Katarzyna Kołys w ubiegłorocznej edycji promyk-ów została dwukrotnie wyróżniona za dwa inne swoje projekty promocyjne, realizowane na macierzystym Wydziale.

Wyróżnienia w kategorii „Autorskie działania promocyjne i komunikacyjne na rzecz uczelni i/lub nauki” Jury postanowiło w tym roku nie przyznawać.

Promyk
Zwycięzcy w obu kategoriach otrzymują – wzorem ubiegłych lat – nagrodę rzeczową w postaci rzeźby – Lampy Promującej Promyki, natomiast zarówno zwycięzcy jak i wyróżnieni nagrodzeni zostają kampaniami promocyjnymi w portalach współpracujących z uczelniami w naszym kraju, to znaczy z Centrum Efekty, GoldenLine, Edulandia.

Toruń, 4 lipca 2013 W trakcie 21. Konferencji Stowarzyszenia PR i Promocji Uczelni Polskich, która odbywała się w Toruniu w dniach 30 czerwca – 3 lipca, rozdano stowarzyszeniowe nagrody w trzeciej edycji konkursu na najlepsze projekty promujące naukę i uczelnie.

Zwycięzcą w kategorii „Promocja Nauki” została...

Szkoła Główna HandlowaSzkoła Główna Handlowa za projekt Kafeteria Edukacyjna dla Licealistów (www.kafeteria.edu.pl) ,


natomiast w kategorii „Promocja Uczelni

Uniwersytet WrocławskiUniwersytet Wrocławski za projekt Good to know (http://good-to-know.pl ).


Wyróżnienia w obu kategoriach przypadły

Politechnice WarszawskiejPolitechnice Warszawskiej za dwa projekty zrealizowane na Wydziale Inżynierii Materiałowej: Bioinżynieria dla wszystkich i WIM dla Tuwima, będące cyklem interdyscyplinarnych spotkań dla dzieci (Więcej o projekcie) .


Zwycięzcy otrzymali kampanie internetowe wartości wielu tysięcy złotych ufundowane przez GoldenLine, Centrum EFEKTY, portal Zadane.pl i Press Service oraz – jako nagrodę rzeczową – artystyczne „lampy promujące promienie” wrocławskiego artysty Leszka Chorążyczewskiego.

Jurorami w tej edycji promyków byli Piotr Czarnowski, Kinga Kubiak, ubiegłoroczni zdobywcy nagrody Hanna Filipowicz z PWSZ Piła i Agnieszka Milik-Skrzypczak z Collegium Medicum UMK oraz członkowie zarządu Stowarzyszenia PRom Beata Czechowska-Derkacz, Marcin Witkowski i Marek Zimnak.

Maria Karaś i Marcin Poznań - Szkoła Głowna Handlowa
Maria Karaś i Marcin Poznań - Szkoła Głowna Handlowa
Zdobywcy proMYK-a w otoczeniu fundatorów nagród
Zdobywcy proMYK-a w otoczeniu fundatorów nagród
Agata Kreska i Andrzej Ostrowski z Uniwersytetu Wrocławskiego
Agata Kreska i Andrzej Ostrowski z Uniwersytetu Wrocławskiego
Beata Czechowska-Derkacz odczytuje werdykt Jury, wyróżniający Politechnikę Warszawską, reprezentowaną przez Katarzynę Kołys
Beata Czechowska-Derkacz odczytuje werdykt Jury, wyróżniający Politechnikę Warszawską, reprezentowaną przez Katarzynę Kołys

Do sekretarza Jury wpłynęło osiem projektów z sześciu uczelni – Uniwersytet Ekonomiczny z Krakowa oraz bydgoskie Collegium Medium Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu złożyły po dwa projekty. Projekty w swojej większości łączą promocję nauki i promocję uczelni – bo tak należy odczytywać działania promujące naukę, ale realizowane na danej uczelni czy też pod jej wyłącznym wyraźnym logo. Toteż nasze regulaminowe rozróżnienie pozostawiliśmy do interpretacji poszczególnym jurorom – jeśli którykolwiek z członków uznało, że dany projekt bardziej wypełnia funkcję promocji nauki, premiował go w tej kategorii.

Nie były to jedyne dylematy, towarzyszące jury. W mniejszych ośrodkach akademickich jedyna funkcjonująca tam uczelnia pełni wobec miast często funkcje kulturotwórcze i integracyjne, niekoniecznie stricte naukowe. Czy to powinno ją dyskwalifikować w naszym konkursie? Z kolei czy projekt, w który zaangażowany jest cały potencjał naukowy i organizacyjny uczelni,  a wsparty działaniami biura promocji, może i powinien konkurować z projektami wyłącznie firmowanymi przez aktywność i pomysłowość naszych biur (np. projekty międzynarodowe)? Tego typu dylematów mamy sporo, jako że pomysłowość Państwa jest nieskończona i nie chcecie nam życia ułatwić.

Ponieważ jurorzy nie pracowali kolegialnie, jako że pochodzą z Poznania, Wrocławia i Warszawy, więc każdy z nich sporządził swoją listę rankingową z punktacją od 7 punktów do zera. Listy spłynęły do sekretarza Jury, który zsumował dane.

Zwycięzcą i zdobywca proMYK-a w kategorii „Promocja Nauki” zostało
Collegium Medicum im. Ludwika Rydygiera w Bydgoszczy Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu

Collegium Medicumza projekt:

Dzień Nauki „Medicalia”

Dla uczelni zdobycie proMYK-a oznaczało:
•    voucher na kwotę 6.000 zł do zrealizowania w postaci kampanii reklamowej na portalach prowadzonych przez CENTRUM EFEKTY
•    kampania reklamowa w serwisie GoldenLine o wartości 6.000 zł
•    kampania reklamowa w serwisie ZADANE.pl o wartości 6.000 zł

O projekcie tym juror pan Piotr Czarnowski napisał: Przejrzysty, potrzebny społecznie. Komunikacja z wieloma grupami odbiorców. Nagrodę główną – Lampę Promującą Promyki wręczyły Karolina Lewandowska z firmy Centrum EFEKTY oraz Natalia Osica ze Szkoły Wyższej Psychologii Społecznej.

Zwycięzcą i zdobywca proMYK-a w kategorii „Promocja Uczelni” została
Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. Stanisława Staszica w Pile

Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowaza projekt:

”Propaganda sukcesu - sukces propagandy”

Dla uczelni zdobycie proMYK-a oznaczało:
•    voucher na kwotę 6 000 zł do zrealizowania w postaci kampanii reklamowej na portalach prowadzonych przez CENTRUM EFEKTY
•    kampanię reklamową o wartości 6.000 złotych w serwisie GoldenLine
•    kampania reklamowa w serwisie ZADANE.pl o wartości 6.000 zł

O projekcie tym szef Promocji Uniwersytetu Warszawskiego Kamil Melcer powiedział: Pomysł na temat przewodni i sposób prezentacji  - nieszablonowe i zgodne z aktualnymi trendami…

Nagrody wręczyli Krzysztof Domagała i Artur Żarko z GoldenLine Polska, a także Wojciech Zalewski z Wyższej Szkoły Logistyki w Poznaniu.  

Wyróżnienie w kategorii „Promocja Nauki” otrzymał
Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie

Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie

za projekt:
Uniwersytet Dziecięcy

Dla uczelni zdobycie proMYK-a oznaczało:
•    voucher na kwotę 3 tys. zł do zrealizowania w postaci kampanii reklamowej na portalach prowadzonych przez CENTRUM EFEKTY
•    kampanię reklamową w serwisie GoldenLine na rok o wartości 3.000 złotych
•    kampania reklamowa w serwisie ZADANE.pl o wartości 3.000 zł

O projekcie Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie redaktor naczelna portalu proto.pl pani Kinga Kubiak powiedziała: Projekt, który wymagał nie tylko dużego zaangażowania prowadzących, ale także nadzorujących…

Nagrodę wręczył dr Krzysztof Szwejk, rzecznik prasowy Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego.

Wyróżnienie w kategorii „Promocja Uczelni” otrzymał również
Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie
Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowieza projekt:
UEK dla Wschodu

Dla Uczelni zdobycie proMYK-a oznaczało:
•    voucher na kwotę 3 tys. zł do zrealizowania w postaci kampanii reklamowej na portalach prowadzonych przez CENTRUM EFEKTY
•    kampanię reklamową w serwisie GoldenLine na rok o wartości 3.000 złotych
•    kampania reklamowa w serwisie ZADANE.pl o wartości 3.000 zł

Jurorka Natalia Osica, rzeczniczka prasowa Szkoły Wyższej Psychologii Społecznej powiedziała:  Jestem pod wrażeniem. Najlepszy projekt sprzedażowy.

Nagrodę wręczył Kamil Melcer, szef Biura Promocji Uniwersytetu Warszawskiego.

W trakcie XVII Konferencji Stowarzyszenia PR i Promocji Uczelni Polskich "PRom", zorganizowanej w Gdyni wspólnie z Akademią Marynarki Wojennej, rozstrzygnięty został konkurs na najlepszy projekt lub działanie promujące naukę oraz uczelnie. Była to pierwsza edycja tego konkursu, noszącego nazwę "proMYK", co - w opinii organizatorów - powinno kojarzyć się zarówno z nazwą Stowarzyszenia, jak i z walorami promocyjnymi konkursu. Zwycięzcą i zdobywcą proMYKa, w kategorii "Promocja Nauki" została Szkoła Wyższa Psychologii Społecznej za projekt: "CENTRUM PRASOWE SWPS". O projekcie juror Piotr Czarnowski powiedział: "To bardzo praktyczne narzędzie informacyjne i komunikacyjne, o długofalowym działaniu, budujące nie tylko relacje ale i wizerunek. Doskonały pomysł na promocję intelektu, przy okazji edukacja dla mediów i opinii publicznej".

1 edycja PROMyk


Zwycięzcą i zdobywcą proMYKa w kategorii "Promocja Uczelni" została Wyższa Szkoła Logistyki z Poznania za projekt: "TRZECIA OGÓLNOPOLSKA OLIMPIADA LOGISTYCZNA".

Wyższa Szkoła Logistyki w Poznaniu

W ocenie redaktor naczelnej portalu PRoto.pl Kingi Kubiak, jurorki konkursu, na uwagę zasłużyło skuteczne wybranie grupy docelowej i spójność działań, które były jednocześnie działaniami promującymi uczelnię, ale i naukę. Jurorzy złożyli dodatkowe gratulacje autorom projektu za badanie skuteczności akcji i wymierne efekty.

Ponadto, wyróżnienia otrzymały Dolnośląska Szkoła Wyższa za projekt: "PROMOCJA I EDUKACJA POPRZEZ KULTURĘ"

Dolnośląska Szkoła Wyższa

oraz

Wydział Zarządzania i Ekonomii Politechniki Gdańskiej

Wydział Zarządzania i Ekonomii Politechniki Gdańskiej za projekt "BLOGI WYDZIAŁOWE". Zwycięskie uczelnie otrzymały – oprócz nagrody rzeczowej w postaci Lampy Promującej, autorstwa wrocławskiego rzeźbiarza Leszka Chorążyczewskiego – kampanie na portalach GoldenLine.pl, Uczelnie.pl i Centrum EFEKTY oraz wywiady w dwutygodniku COGITO.