PRom

14 lat środowiska              29 konferencji

Article

Do końca maja bieżącego roku – zgodnie z regulaminem konkursu - do sekretarza Jury wpłynęły projekty z pięciu uczelni. Projekty łączą promocję nauki i promocję uczelni – bo tak należy odczytywać działania promujące naukę, ale realizowane na danej uczelni czy też pod jej wyłącznym wyraźnym logo. W tym roku stworzyliśmy także możliwość zdobycia nagród indywidualnych tym kreatorom działań promocyjnych na uczelni, którzy stworzyli projekty autorskie i wprowadzili je w życie.Ponieważ jurorzy nie pracowali kolegialnie, jako że w tej edycji pochodzą z Wrocławia, Opola i  Warszawy, więc każdy z nich sporządził swoją listę rankingową z punktacją i przesłał ją do sekretarza Jury, który zsumował dane. Wyniki, które za moment podam, są rezultatem tego procesu.Wszystkim uczestnikom czwartej edycji naszych proMYK-ów serdecznie gratuluję odwagi, wspaniałych pomysłów, i ich twórczej realizacji. Gorące podziękowania adresuję do sponsorów - fundatorów nagród.  Bardzo dziękuję za wykonaną pracę całemu Jury ze szczególnym uwzględnieniem sekretarza, Moniki Żurkowskiej i zapraszam do edycji 2015. Informacje na jej temat opublikujemy  - jak zwykle – naszymi kanałami, prawdopodobnie tuż po naszej 24. konferencji w Sandomierzu.

4 edycja konkursu PROMyk

W kategorii „Działania popularyzujące naukę i/lub uczelnię zaprojektowane i realizowane przez zespoły uczelniane dedykowane projektowi”  zwycięzcą zostaje projekt:

KSIĄŻKA DLA DZIECI „Psotopolis. Gigawędrówka” przygotowany i realizowany pod kierunkiem Kingi Nemere-Czachowskiej przez CENTRUM PROMOCJI I INFORMACJI – PROGRAM „ABSOLWENT UMK” – oczywiście z Uniwersytetu Mikołaja Kopernika. Popularyzacja nauki oraz promocja UMK w gronie dzieci w wieku 7-10 lat poprzez interaktywną książkę z 10 zadaniami do samodzielnego wykonania. Akacja dzieje się na UMK, prawdziwe treści naukowe (badania prowadzone na UMK) oraz uczelniane (działania i usytuowanie jednostek) „przemycone” zostały poprzez przygody trojga bohaterów  - małych Psotnikusów: Złośnicy, Niszczyciela i Szkodnika, którzy powstali w wyniku eksperymentu, następnie - bawiąc się, poznają tajniki uniwersytetu, a dzięki obcowaniu ze światem akademickim przechodzą wewnętrzną i zewnętrzną przemianę…

W tej samej kategorii wyróżnienie otrzymuje projekt:

Pasje-Tryptyk przygotowany i realizowany pod kierunkiem Pani Doroty Sikory przez Biuro Informacji, Promocji i Rekrutacji Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu.
Projekt trzech filmowych portretów – „Pasje-tryptyk” ma na celu przybliżenie trzech postaci, dwójki absolwentów i jednego studenta, poprzez ukazanie ich pasji. Celem projektu było przedstawienie uczelni jako miejsca, gdzie rodzą się pomysły na życie, miejsca, w którym można osiągnąć cel, które wzmacnia potencjał tkwiący w studentach. Filmy, osiągające kilkudziesięciotysięczną oglądalność, można obejrzeć na uczelnianym kanale serwisu Youtube.

W kategorii „Autorskie działania promocyjne i komunikacyjne na rzecz uczelni i/lub nauki” zwycięzcą została:

Pani Katarzyna Kołys reprezentująca Wydział Inżynierii Materiałowej Politechniki Warszawskiej za pomysł i wdrożenie projektu „Bawimy się kryształami”. Autorka opracowała projekt, którego celem jest uświadomienie dzieciom i młodzieży, że krystalografia umożliwiła zdobycie wiedzy na temat struktur DNA, tworzenie protein w komórkach, projektowanie nowoczesnych materiałów i rozwój elektroniki. Unikatowość projektu „BaWIMy się kryształami” polega na połączeniu aspektów chemiczno–fizycznych ze sztuką i designem. Autorka współpracuje w nim z Muzeum M.Skłodowskiej-Curie, Polskim Towarzystwem Chemicznym, dziennikarzami naukowymi, konserwatorem sztuki i designerką. Przypomnijmy, że Katarzyna Kołys w ubiegłorocznej edycji promyk-ów została dwukrotnie wyróżniona za dwa inne swoje projekty promocyjne, realizowane na macierzystym Wydziale.

Wyróżnienia w kategorii „Autorskie działania promocyjne i komunikacyjne na rzecz uczelni i/lub nauki” Jury postanowiło w tym roku nie przyznawać.

Promyk
Zwycięzcy w obu kategoriach otrzymują – wzorem ubiegłych lat – nagrodę rzeczową w postaci rzeźby – Lampy Promującej Promyki, natomiast zarówno zwycięzcy jak i wyróżnieni nagrodzeni zostają kampaniami promocyjnymi w portalach współpracujących z uczelniami w naszym kraju, to znaczy z Centrum Efekty, GoldenLine, Edulandia.