PRom

14 lat środowiska              29 konferencji

Article

autor: dr Marek Zimnak (Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu)
press
Zestaw reguł zachowań komunikacyjnych osób reprezentujących organizację – obojętne, jakiego rodzaju – w kontakcie z przedstawicielem mediów jest w naszej literaturze stosunkowo słabo opisany. Nie bardzo także wiadomo, z jakich pozycji metodologicznych taki zestaw reguł miałby większe prawo do poprawności i akuratności. Zarówno podejście normatywne, jak i opisowe będzie miało swoje słabości. Niniejszy tekst spróbuje je ominąć, a prawo do przypuszczenia o możliwym sukcesie tej próby daje autorowi zarówno praktyczne wieloletnie doświadczenie zbierane po obu stronach sytuacji komunikacyjnej dziennikarz-rzecznik , jak  i kilkuletnie już doświadczenia w przekuwaniu tych doświadczeń na rozmaite formy edukacyjne dla rzeczników, prezentowane w trakcie rozlicznych konferencji 1, szkoleń, seminariów, sylabusów w programach studiów public relations i dziennikarstwa etc. Zapraszam do dyskusji polemistów, zwolenników innych rozwiązań i tych, którzy mają ew. pytania.