Zapraszamy na XXXVI konferencję Stowarzyszenia PR i Promocji Uczelni Polskich „PRom”, która odbędzie się w dniach 2-5 czerwca 2024 r. na Politechnice Śląskiej. Nasza coroczna konferencja to nie tylko platforma do wymiany doświadczeń i wiedzy, ale także doskonała okazja do budowania relacji i współpracy przedstawicieli świata akademickiego oraz praktyków z zakresu public relations, promocji i komunikacji.
TEMAT KONFERENCJI: Trendy. Technologie. Taktyki. Rozmowy o komunikacji w Europejskim Mieście Nauki Katowice
TERMIN: 2-5 czerwca 2024
Przekrojowy temat „Trendy. Technologie. Taktyki. Rozmowy o komunikacji w Europejskim Mieście Nauki Katowice” będzie determinował perspektywy i kierunek dyskusji plenarnych, paneli dyskusyjnych i zajęć skoncentrowanych na case studies.
Konferencja „PRom” to doskonała okazja, żeby:
- rozwinąć swoje kompetencje zawodowe,
- zaktualizować i rozszerzyć ekspercką wiedzę,
- zawrzeć znajomości z wyjątkowej i niepowtarzalnej branży ekspertów od komunikacji uczelnianej.
Opłata konferencyjna:
- 890 zł dla członków Stowarzyszenia PRom (członkowie, którzy dołączyli do Stowarzyszenia przed uruchomieniem rejestracji na konferencję),
- 1150 zł dla osób spoza Stowarzyszenia PRom
Opłatę konferencyjną prosimy wnieść do 27 maja 2024 r. na rachunek Stowarzyszenia PR i Promocji Uczelni Polskich „PRom” nr: 53 1090 1102 0000 0001 3616 3966. W tytule przelewu należy wpisać: imię i nazwisko, uczelnia. W przypadku rezygnacji z udziału w konferencji po 27 maja 2024 r. opłata konferencyjna nie będzie zwracana. W przypadku rezygnacji do dnia 27 maja 2024 r. zwrotowi podlega 80% opłaty.
Noclegi
Rezerwacji noclegów można dokonywać bezpośrednio w Park Hotel Diament Katowice (na hasło PRom):
- e-mail:
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. lubTen adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. - tel.: +48 32 720 00 01 / + 48 32 720 00 00
Ceny pokoi:
- pokój jednoosobowy: 260 zł brutto
- pokój dwuosobowy: 330 zł brutto
UWAGA!
- liczba pokoi jednoosobowych jest ograniczona, decyduje wyłącznie kolejność dokonywanych rezerwacji,
- rezerwacji można dokonywać od 5 kwietnia do 10 maja 2024 r.
- do 10 maja 2024 r. gwarantujemy nocleg w hotelu, po 10 maja 2024 r. można rezerwować pokoje, jednak ich dostępność będzie uzależniona od obłożenia hotelu
PROGRAM (wersja do pobrania)
Niedziela, 2 czerwca 2024 r.
Przyjazd i rejestracja uczestników – Hotel Diament Katowice
14:30 -16:00 opcjonalna wycieczka po Europejskim Mieście Nauki Katowice ( zbiórka w lobby hotelu)
17:30 Walne Zebranie członków „PRom”; sala C / 6 piętro
19:00 Kolacja
Poniedziałek, 3 czerwca 2024 r.
8:35 lobby hotelu - zbiórka
8:45 Wyjazd z Hotelu na Politechnikę Śląską
Miejsce konferencji: Aula A Centrum Nowych Technologii Stanisława Konarskiego 22b, 44-100 Gliwice
9:45 Otwarcie konferencji
Powitanie uczestników konferencji:
-
prof. dr hab. inż. Arkadiusz Mężyk – rektor Politechniki Śląskiej
-
Anna Kiryjow-Radzka – prezeska Stowarzyszenia „PRom”, Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie
10:00–11:00 panel otwarcia – Kreowanie wizerunku uczelni i nauki w erze cyfrowej – promocja uczelni polskich na arenie międzynarodowej
Panel ekspercki będzie ważnym głosem w dyskusji w kontekście Krajowej Strategii Umiędzynarodowienia.
Uczestnicy panelu:
- prof. dr hab. inż. Arkadiusz Mężyk – rektor Politechniki Śląskiej
- dr hab. Aleksandra Ziembińska-Buczyńska, prof. Politechniki Śląskiej
- dr Dawid Kostecki – dyrektor Narodowej Agencji Wymiany Akademickiej
- Mirosław Marczewski – dyrektor generalny Fundacji Rozwoju Systemu Edukacji
- Edyta Lachowicz-Santos – dyrektor Biura Internacjonalizacji Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach / EAIE
- Julia Łysik – Study in Poland / Fundacja Edukacyjna Perspektywy
Moderatorka: Anna Kiryjow-Radzka, Stowarzyszenie „PRom”, Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie
11:00–11:30 przerwa kawowa
SESJE RÓWNOLEGŁE ŚCIEŻKA I (Aula A Centrum Nowych Technologii)
11:30–12:00 power speech – Sens i wartość popularyzacji nauki, dr hab. Aleksandra Ziembińska-Buczyńska, prof. Politechniki Śląskiej, Centrum Popularyzacji Nauki Politechniki Śląskiej12:00–13:00 „Nowoczesne narzędzia transformacji cyfrowej, które zmieniają dzisiejszy przemysł”, dr inż. Artur Pollak
SESJE RÓWNOLEGŁE ŚCIEŻKA II
Spotkanie podzespołu ds. dyplomacji naukowej / Spotkanie z Ekspertami ds. Strategii Umiędzynarodowienia – postulaty Stowarzyszenia PROM. Narodowa Agencja Wymiany Akademickiej (NAWA) serdecznie zaprasza wszystkich PRomowiczów do wspólnej refleksji nad kierunkami umiędzynarodowienia polskich uczelni. Pragniemy zebrać Wasze opinie, pomysły oraz postulaty, które zostaną uwzględnione w pracach nad Krajową Strategią Umiędzynarodowienia Nauki i Szkolnictwa Wyższego.
11:30 –11:45 Otwarcie spotkania
- prof. dr hab. inż. Arkadiusz Mężyk, Rektor Politechniki Śląskiej (tbc)
- Dyrekcja NAWA
11:45 – 12:30 Postulaty członków stowarzyszenia PRom do Krajowej Strategii Umiędzynarodowienia oraz przedstawienie działalność, Pani Anna Kiryjow- Radzka, Prezeska Stowarzyszenia PR i Promocji Uczelni Polskich „PRom”
12:30 – 13:00 Prezentacja Sieci Badawczej Łukasiewicz w zakresie promocji działań na rzecz nauki polskiej, Pan Michał Wójtowicz, Zastępca Dyrektora Departamentu Współpracy Międzynarodowej, Sieć Badawcza Łukasiewicz
13:00–15:00 obiad, zwiedzanie kampusu
SESJE RÓWNOLEGŁE ŚCIEŻKA I (Aula A Centrum Nowych Technologii)
15:00 Jak skutecznie zatrzymać kryzys, który rozpędza się jak kula śniegowa – case study komunikacji kryzysowej z AGH w Krakowie; Anna Żmuda-Muszyńska, rzeczniczka prasowa, Centrum Komunikacji i Marketingu, Akademia Górniczo-Hutnicza im. Stanisława Staszica w Krakowie
15:30 Narzędzia IT wspierające skuteczną komunikację; Maciej Sysak, pełnomocnik rektora ds. rozwoju systemów informatycznych i komunikacyjnych uczelni, Uniwersytet Łódzki; konsorcjum Standaryzacja Rozwiązań Zarządczych dla uczelni
16:00 Od Niebędącego do Pracownika i co dalej? Wyniki konsultacji środowiskowych określenia „niebędący nauczycielami akademickimi”,
dr hab. Katarzyna Górak-Sosnowska, Forum Administracji Akademickiej, Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
SESJE RÓWNOLEGŁE ŚCIEŻKA II
Spotkanie podzespołu ds. dyplomacji naukowej / Spotkanie z Ekspertami ds. Strategii Umiędzynarodowienia – postulaty Stowarzyszenia PROM
15:00 – 15:30 „Krótkie formy kształcenia jako element dyplomacji publicznej na przykładzie polsko-amerykańskiej szkoły letniej Security and Society in the Information Age, dr Katarzyna Maniszewska, Prorektor ds. współpracy z zagranicą Collegium Civitas
15:30 – 16:00 „Dyplomacja naukowa w Brukseli – doradztwo naukowe ekspertów z Polski dla Komisji Europejskiej”, dr hab. n. med. Maciej Sałaga, Przewodniczący Akademii Młodych Uczonych PAN
16:00 – 16:30 Dyskusja i podsumowanie spotkania
16:30 powrót do Hotelu
19:00–22:00 Gala dinner – uroczysta kolacja połączona z galą wręczenia Nagród Stowarzyszenia PR i Promocji Uczelni Polskich „PRom”; sala CDEF / 6 piętro
Wtorek, 4 czerwca 2024 r.
Miejsce konferencji: Park Hotel Diament Katowice
10:00–11:00 warsztaty równoległe:
-
Joga na dzień dobry (sala AB / 6 piętro); Magdalena Janowska, Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu
Łagodna praktyka jogi, w czasie której, w duchu uważności i koncentracji, będziemy dążyć do głębokiego odprężenia i rozluźnienia na wszystkich poziomach. Poprzez praktykę asan, elementy automasażu i ćwiczenia oddechowe wykonamy krok w kierunku poprawy komunikacji ze swoim ciałem, aby – odzyskując z nim kontakt – zbliżać się do stanu naturalnej równowagi i harmonii. Zajęcia są adresowane do wszystkich osób – niezależnie od ich kondycji, stanu zdrowia i wcześniejszych doświadczeń na macie.
- EUPRIO Mobility Project: EUPRIO Inclusion Compass-Navigating Events for Social Wellbeing (sala C,D,E / 6 piętro); dr Lovis Cassaris (Szwajcaria), Alessia Guerretta (Włochy), Marcin Witkowski (Polska); prowadzenie Marcin Witkowski, Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji
11:05–12:05 warsztaty równoległe:
-
Joga na dzień dobry (sala AB / 6 piętro); Magdalena Janowska, Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu
Łagodna praktyka jogi, w czasie której, w duchu uważności i koncentracji, będziemy dążyć do głębokiego odprężenia i rozluźnienia na wszystkich poziomach. Poprzez praktykę asan, elementy automasażu i ćwiczenia oddechowe wykonamy krok w kierunku poprawy komunikacji ze swoim ciałem, aby – odzyskując z nim kontakt – zbliżać się do stanu naturalnej równowagi i harmonii. Zajęcia są adresowane do wszystkich osób – niezależnie od ich kondycji, stanu zdrowia i wcześniejszych doświadczeń na macie.
- „Komunikacja między światami - jak rozmawiać z korporacjami" (sala C,D,E / 6 piętro), dr Andrzej Ostrowski – Senior Manager prowadzący zespół PM/SM/AC w EY GDS Poland
12:10–12:30 przerwa kawowa
12:30–13:30 warsztaty równoległe:
- „Komunikacja między światami - jak rozmawiać z korporacjami"(sala C,D,E / 6 piętro), dr Andrzej Ostrowski – Senior Manager prowadzący zespół PM/SM/AC w EY GDS Poland
- EUPRIO Mobility Project: EUPRIO Inclusion Compass-Navigating Events for Social Wellbeing (sala C,D,E / 6 piętro); dr Lovis Cassaris (Szwajcaria), Alessia Guerretta (Włochy), Marcin Witkowski (Polska), prowadzenie Marcin Witkowski, Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji
13:30–14:30 „Unlock yourself, czyli transformacja siebie w dobie kluczowych transformacji” (sala C,D,E / 6 piętro), dr hab. Małgorzata Dobrowolska, prof. Politechniki Śląskiej
Prof. Dobrowolska zaprezentuje psychologiczne podejście do odblokowywania swojego osobistego potencjału w dobie kluczowych 3 transformacji, zgodnie z modelami kompetencji przyszłości i standardami doskonalenia potencjału psychospołecznego.
14:30 obiad
15:30–17:30 networking; sesja case study z uczelni (sala C,D,E / 6 piętro), m.in.:
- Jak wydobyć naukę z medialnego podziemia? Case study podcastu Bunkier Nauki / Akademia Górniczo-Hutnicza im. Stanisława Staszica w Krakowie
- UEKat dostępny - program wsparcia procesu kształcenia dla osób ze szczególnymi potrzebami / Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach
- Festiwal Różnorodności Diversity x WUM / Warszawski Uniwersytet Medyczny
- Podcasty Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie jako sposób na eksponowanie potencjału naukowego uczelni w przestrzeni internetowej
19:00 kolacja
Środa, 5 czerwca 2024 r.
Zakończenie XXXVI Konferencji Stowarzyszenia „PRom”, wyjazd uczestników.
GOŚCIE, PRELEGENCI
Kolejność alfabetyczna, lista jest uzupełniana na bieżąco.
dr hab. Małgorzata Dobrowolska, prof. PŚ – dyrektor Szkoły Biznesu i Kierownik Studiów Master of Business Administration - profilów związanych z kluczowymi transformacjami – energetyczną i cyfrową. Niesamowita kobieta łącząca zaawansowaną wiedzę psychologiczną z praktyką - codziennym życiem w biznesie. Kobieta o wielu zainteresowaniach. Zmieniająca życie liderów, odkrywająca ich potencjały i rozwijająca kompetencje, by osiągnęli wszystko, czego pragną. Psychoterapeutka, supervisor trenerów, autor 19 książek i ponad 150 artykułów. Ma na swoim koncie ponad 50 tysięcy godzin spędzonych w roli trenera i mówcy. Jest twórczynią i koordynatorką inicjatywy szkoleniowo-doradczej TalentHUB. Cczłonkini wielu rad naukowych, w tym rady naukowej Uniwersytetu Technicznego w Koszycach, specjalizując się w obszarze diagnostyki potencjału człowieka w branży lotniczo kosmicznej. Jest członkinią komitetów ds. Rozwoju gospodarczego, innowacyjności, przedsiębiorczości kluczowych instytucji na Śląsku.Jest prezesem 2 firm szkoleniowo-konsultingowych Pro-Lab oraz Centrum Edukacji i Pomocy Psychologicznej Pro-Inwest.
Organizuje tematyczne warsztaty z nowoczesnego biznesu dla menedżerów na poziomie C-level. Kierowała realizacją ponad 30 projektów pomocowych związanych z rozwojem osobistym współfinansowanych ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
Małgorzata Feusette-Czyżewska – dyrektorka Biura Komunikacji i Promocji NAWA od lutego 2023, menadżerka kultury, wieloletnia koordynatorka kampanii społeczno-edukacyjnych ministerstwa kultury, takich jak „Ojczysty – dodaj do ulubionych”, Freedom Express czy „Pamiętaj. 23 sierpnia”. Kierowała Działem Programowym Narodowego Centrum Kultury oraz Działem Komunikacji w Europejskiej Sieci Pamięć i Solidarność. Autorka recenzji filmowych, wielbicielka dobrej literatury i kina niezależnego. Ukończyła filologię polską na Uniwersytecie Warszawskim. Pochodzi z Opola.
Magdalena Janowska – polonistka, dziennikarka, redaktorka. Z Uniwersytetem Mikołaja Kopernika w Toruniu związana zawodowo od 2015 r. W Dziale Promocji i Komunikacji UMK początkowo odpowiadała za komunikację Uniwersytetu w mediach społecznościowych, a od 2020 r. kieruje pracami Sekcji Redakcyjnej. Do jej głównych zadań należy m.in. prowadzenie stron www.portal.umk.pl i www.news.ncu.eu, w tym redakcja informacji oraz artykułów popularnonaukowych, a także zarządzanie uniwersyteckimi serwisami informacyjnymi – wewnętrznymi i zewnętrznymi. Uczestniczka studiów podyplomowych „Zarządzanie szkołą wyższą” oraz kursów i szkoleń m.in. komunikacyjnych, antydyskryminacyjnych, z zakresu dostępności cyfrowej. Po godzinach instruktorka hatha jogi (2017), jogi powięziowej (2022) i onkojogi (2023), od początku swojej ścieżki związana z Domem Jogi Winnica w Toruniu.
dr hab. Katarzyna Górak-Sosnowska, prof. SGH – prezes Forum Administracji Akademickiej (d. Stowarzyszenie Forum Dziekanatów), (współ)autorka badań i publikacji na temat administracji szkolnictwa wyższego, w tym ogólnopolskich konsultacji środowiskowych dotyczących określenia „niebędący nauczycielami akademickimi”. Zawodowo kieruje Zakładem Bliskiego Wschodu i Azji Środkowej w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie i prowadzi badania dotyczące społeczności muzułmańskich w Polsce oraz współczesnego Bliskiego Wschodu.
Anna Kiryjow-Radzka – prezeska Stowarzyszenia PR i Promocji Uczelni Polskich „PRom”, członkini Rady Nadzorczej Polskiego Stowarzyszenia Public Relations, specjalistka public relations i social media w Biurze Prasowym SGGW. W pracy zawodowej zajmuje się jednocześnie zadaniami z obszaru public i media relations oraz działaniami social media marketingowymi. Pasjonatka budowania rozpoznawalności i wizerunku marki, przez dostarczanie aktualnych, angażujących i dostosowanych do TG treści. Na co dzień współpracuje z naukowcami – badaczami i dydaktykami przy tworzeniu skrojonych na miarę treści, raportów i artykułów popularyzujących naukę w sposób przystępny dla przeciętnego odbiorcy (nie-naukowca). W tworzeniu i redakcji artykułów i postów koncentruje się na upraszczaniu języka (plain language).
dr Dawid Kostecki – doktor prawa i magister historii na Katolickim Uniwersytecie Lubelskim. Absolwent Executive Master of Business Administration (EMBA), a także Doctor of Business Administration (DBA) w Wyższej Szkole Menedżerskiej w Warszawie.
Wieloletni pracownik jednostek administracji publicznej różnego szczebla. Członek Stowarzyszenia Filozofii Prawa i Filozofii Społecznej (IVR), Naukowego Towarzystwa Tomistycznego, Zakładu Analiz Społecznych i Ekonomicznych Fundacji Polskiej Akademii Nauk w Lublinie oraz Rady Młodych Naukowców, organu doradczego przy Ministrze Edukacji i Nauki. Autor dwóch monografii książkowych: „Kultura organizacyjna good governance w jednostkach administracji publicznej. Podręcznik dobrych praktyk” oraz „Filozofia prawa Mariana Ignacego Morawskiego”, za którą otrzymał Nagrodę im. Anieli hr. Potulickiej za wybitne osiągnięcie z zakresu chrześcijańskiego humanizmu. Autor kilku artykułów poruszających zagadnienia związane z prawem oraz zarządzaniem w administracji publicznej. Współorganizator dwóch edycji Kongresu Polsko-Amerykańskiego w Lublinie. Szczęśliwy małżonek.
Edyta Lachowicz-Santos – od lat aktywnie angażuje się w pozycjonowanie polskich uczelni jako wartościowych partnerów i profesjonalistów na arenie międzynarodowej. Na Uniwersytecie Ekonomicznym w Katowicach Edyta w latach 2016-2019 pełniła funkcję Dyrektora Centrum Marketingu, a obecnie Biura Internacjonalizacji, gdzie realizuje działania związane z wdrażaniem głównych założeń Strategii Internacjonalizacji Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach na lata 2018-2025, w tym pozyskiwanie międzynarodowych akredytacji. W 2020 roku, jako jedyna reprezentantka z Polski, została wybrana na członkinię Rady Generalnej Europejskiego Stowarzyszenia ds. Edukacji Międzynarodowej EAIE (European Association for International Education), funkcję tę sprawować będzie do września 2024 roku. Od 2018 roku Edyta współpracuje z Narodową Agencją Wymiany Akademickiej (NAWA) jako ekspert i konsultant, prowadzi szkolenia i publikuje. Współpracuje również od wielu lat ze Stowarzyszeniem PR i Promocji Uczelni Polskich „PROM”.Od lat aktywnie angażuje się w pozycjonowanie polskich uczelni jako wartościowych partnerów i profesjonalistów na arenie międzynarodowej. Na UEKat Edyta w latach 2016-2019 pełniła funkcję Dyrektora Centrum Marketingu, a obecnie Biura Internacjonalizacji, gdzie realizuje działania związane z wdrażaniem głównych założeń Strategii Internacjonalizacji Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach na lata 2018-2025, w tym pozyskiwanie międzynarodowych akredytacji. W 2020 roku, jako jedyna reprezentantka z Polski, została wybrana na członkinię Rady Generalnej Europejskiego Stowarzyszenia ds. Edukacji Międzynarodowej EAIE (European Association for International Education), funkcję tę sprawować będzie do września 2024 roku.Od 2018 roku Edyta współpracuje z Narodową Agencją Wymiany Akademickiej (NAWA) jako ekspert i konsultant, prowadzi szkolenia i publikuje. Współpracuje również od wielu lat ze Stowarzyszeniem PR i Promocji Uczelni Polskich „PROM”.
Julia Łysik – dyrektorka ds. międzynarodowych, Fundacja Edukacyjna "Perspektywy". Absolwentka lingwistyki stosowanej i komunikacji międzykulturowej, dodatkowe umiejętności z zakresu marketingu, zarządzania projektami oraz zarządzania danymi zdobywała w Akademii Leona Koźmińskiego oraz Politechnice Warszawskiej w ramach studiów podyplomowych. Od 2011 roku pracuje na rzecz polskiego szkolnictwa wyższego, w szczególności promocji polskiej oferty studiów za granicą, organizacji wydarzeń międzynarodowych, współpracy akademickiej i instytucjonalnej. Od 2013 roku związana z Fundacją Edukacyjną "Perspektywy", m.in. prowadząc program "Study in Poland", łączący koordynację działań polskich uczelni i instytucji szkolnictwa wyższego z szeroką współpracą z partnerami zagranicznymi. Zadania organizacyjne łączy z elementami analitycznymi, prowadząc badania różnych aspektów szkolnictwa wyższego na potrzeby koordynowanych projektów.
Mirosław Marczewski - dyrektor Generalny Fundacji Rozwoju Systemu Edukacji, absolwent Wydziału Geologii Uniwersytetu Warszawskiego oraz studiów podyplomowych z zakresu integracji europejskiej. Od 1996 r. związany zawodowo z Fundacją Rozwoju Systemu Edukacji, początkowo w Biurze Programów PHARE i „Młodzież dla Europy”, następnie w latach 2000-2006 pełnił funkcję Zastępcy Dyrektora Wspólnotowego Programu „Młodzież”, a od 2006 do 2009 Zastępcy Dyrektora Generalnego i p.o. Dyrektora Generalnego FRSE. Od 2010 do maja 2016 był Dyrektorem Generalnym FRSE. Od grudnia 2023 roku został ponownie wybrany Dyrektorem Generalnym Fundacji Rozwoju Systemu Edukacji. Mianowany w styczniu 2024 roku przez Prezesa Rady Ministrów na Przewodniczącego Komitetu Polsko-Litewskiego Funduszu Wymiany Młodzieży na czas pozostały do końca kadencji 2023-2024. Ponadto powołany w skład Zespołu Ekspertów ds. Krajowej Strategii Umiędzynarodowienia NAWA oraz w skład Rady Polsko-Niemieckiej Współpracy Młodzieży.
prof. dr hab. inż. Arkadiusz Mężyk - od 2016 r. rektor Politechniki Śląskiej a w okresie od 2012 do 2016 dziekan Wydziału Mechanicznego Technologicznego, do 2022 r. przewodniczący Regionalnej Konferencji Rektorów Uczelni Akademickich (RKRUA), od 2020 r. przewodniczący Konferencji Rektorów Akademickich Szkół Polskich (KRASP) i przewodniczący Komitetu Budowy Maszyn PAN. W latach 2018-2022 wiceprezes Polskiego Forum Akademicko-Gospodarczego. Członek Śląskiego Forum Ekspertów, Akademii Inżynierskiej w Polsce, Polskiego Towarzystwa Metod Komputerowych Mechaniki. W latach 2011-2015 przewodniczący Polskiego Towarzystwa Mechaniki Teoretycznej i Stosowanej. Członek Komitetu Sterującego EuroScience Open Forum 2024. Laureat tytułów Doktora Honoris Causa Politechniki Lwowskiej i Uniwersytetu Technicznego Gheorghe Asachi, odznaczony Srebrnym Krzyżem Zasługi oraz Medalem Złotym i Medalem Brązowym Ministra Obrony Narodowej za zasługi dla obronności kraju. Laureat: Złotej Odznaki Honorowej „Za Zasługi dla Województwa Śląskiego”, „Gliwicjusza” i „Zabrzańskiej Ateny”. W 2019 r. nagrodzony Platynowym Laurem Kompetencji i Umiejętności.
dr Andrzej Ostrowski – Senior Manager prowadzący zespół PM/SM/AC w EY GDS Poland (dawne Ernst&Young, jedna z firm Big Four), trener, IT Agile Coach, uczestniczący w inicjatywach współpracy z uczelniami. Wieloletni wykładowca Uniwersytetu Wrocławskiego, Kierownik Biura Rektora UWr, Kierownik zespołu Biura Promocji UWr uhonorowanego nagrodami PROMyk, wieloletni członek Stowarzyszenia PROM.
dr inż. Artur Pollak – prezes zarządu APA Group, Członek Zarządu Polsko-Niemieckiej Izby Przemysłowo-Handlowej, a także Członek Zarządu Polskiego Stowarzyszenia Budownictwa Ekologicznego oraz wiceprezes zarządu Śląskiej Izby Pracodawców. Zasiada w Radzie Europejskiego Kongresu Gospodarczego oraz Radzie Programowej Klastra Silesia Automotive & Advanced Manufacturing. Współtwórca Polskiego Klastra IoT & AI “Sinotaic”. Ekspert w zakresie komputerowych systemów sterowania. Przewodził kilkunastu projektom, tworząc fabryki określane mianem Industry 4.0 w Europie i Chinach. Twórca ultranowoczesnego showroomu technologicznego w Gliwicach APA Black House oraz Centrum Testowania Technologii Przemysłu 4.0. Współpracował z takimi koncernami jak: VW, GM, 3M, Daimler, MAN, Amazon, Tesla czy Siemens.
Należy do Międzynarodowego Zespołu Doradczego: Automatyzacja procesów i Przemysł 4.0 w ramach Priorytetowego Obszaru Badawczego 5 (POB5), gdzie odpowiada m.in. za identyfikację aktualnych potrzeb oraz planowanie badań naukowych, których celem jest rozwój tych technologii, które są najbardziej oczekiwane przez przemysł. Jest również członkiem Rady Dziekańskiej Wydziału Mechanicznego Technicznego i Elektrycznego, a także Członek Rady Programowej Wydziału Inżynierii Biomedycznej Politechniki Śląskiej.
Do dziś kieruje APA Group, liderem na rynku inteligentnej automatyki przemysłowej i systemów zarządzania budynkami. Firma posiada ponad 20 lat doświadczenia i dziesiątki udanych wdrożeń dla instytucji, osób prywatnych, gmin i zakładów przemysłowych na całym świecie. APA Group posiada swoje przedstawicielstwa w Holandii oraz Zjednoczonych Emiratach Arabskich. Firma realizuje też projekty na zlecenie Narodowego Centrum Badań i Rozwoju.
Anna Sydorczak – absolwentka dziennikarstwa na Uniwersytecie Jagiellońskim i nauk politycznych na Uniwersytecie Warszawskim, wcześniej związana m.in. z Polskim Radiem i organizacjami trzeciego sektora, obecnie social media manager SGH oraz realizator i montażysta podcastu SGH SGcHat.
Maciej Sysak – Manager IT, analityk i architekt systemów informatycznych z dużym doświadczeniem programistycznym. Od 2007 w różnych obszarach branży IT z nastawieniem na współpracę z klientem i kreatywne rozwiązywanie problemów technicznych, biznesowych i organizacyjnych.
dr hab. Aleksandra Ziembińska-Buczyńska, prof. Politechniki Śląskiej – mikrobiolog, wykładowca akademicki, popularyzator nauki, pracuje w Katedrze Biotechnologii Środowiskowej Wydziału Inżynierii Środowiska Politechniki Śląskiej. Zawodowo zajmuje się mikroorganizmami środowiskowymi użytecznymi w biotechnologii i inżynierii środowiska. Od początku pracy w środowisku akademickim aktywnie działa w zakresie popularyzacji i komunikacji nauki, której myślą przewodnią jest „o
nauce po ludzku”. Od 2017 roku pełni funkcję Dyrektora Centrum Popularyzacji Nauki Politechniki Śląskiej, pierwszej jednostki tego typu w Polsce. Członek Stowarzyszenia Rzecznicy Nauki i zastępca Przewodniczącego Rady Upowszechniania Nauki PAN. Dwukrotna laureatka nagród Forum Akademickiego na artykuł popularnonaukowy, laureatka konkursu FameLab Talking Science, dwukrotnie zdobyła tytuł Popularyzator Roku (w kategorii naukowiec i w kategorii zespół wraz z zespołem CPN), uhonorowana nagrodą PoPScience Śląskiego Festiwalu Naukowego. Prywatnie jamnikolub, kryminałoczytarka i czekoladoholiczka.
Anna Żmuda-Muszyńska – w Akademii Górniczo-Hutniczej pracuje od 2011 roku, początkowo na stanowisku specjalistki ds. public relations, a od 2016 roku pełni obowiązki rzeczniczki prasowej uczelni. Na co dzień zajmuje się kreowaniem wizerunku AGH w mediach, inicjowaniem aktywności informacyjnej całej społeczności oraz zarządzaniem sytuacjami kryzysowymi w mediach. Doświadczenie konferansjerskie wykorzystuje prowadząc uczelniane wydarzenia typu – konferencje, eventy, spotkania z mediami. Absolwentka studiów socjologicznych na Uniwersytecie Jagiellońskim i podyplomowych studiów z zakresu public relations. Inicjatorka kampanii promującej szczepienia „AGH się szczepi #UfamyNauce” zrealizowanej wspólnie z między innymi studentami AGH, wykładowcami oraz przedstawicielami różnorodnych organizacji działających w murach uczelni. Nadzoruje prace sekcji prasowej i mediów społecznościowych AGH w ramach Centrum Komunikacji i Marketingu.
ORGANIZATORZY |
|||||
PATRONAT |
|||||
PARTNERZY |
|||||
FINANSOWANIE |
|||||
Sfinansowane ze środków UE. Wyrażone poglądy i opinie są jedynie opiniami autora lub autorów i niekoniecznie odzwierciedlają poglądy i opinie Unii Europejskiej lub Europejskiej Agencji Wykonawczej ds. Badań Naukowych (REA). Unia Europejska ani REA nie ponoszą za nie odpowiedzialności.
Konferencja realizowana jest w ramach projektu pn. „Strategia umiędzynarodowienia polskiego szkolnictwa wyższego i nauki” ze środków Funduszy Europejskich dla Rozwoju Społecznego: Działania FERS.01.05 Umiejętności w szkolnictwie wyższym. Wartość projektu wynosi: 9 993 687,96 zł.