Trendy. Technologie. Taktyki. Rozmowy o komunikacji w Europejskim Mieście Nauki Katowice

Wygasa

 

Zapraszamy na XXXVI konferencję Stowarzyszenia PR i Promocji Uczelni Polskich „PRom”, która odbędzie się w dniach 2-5 czerwca 2024 r. na Politechnice Śląskiej. Nasza coroczna konferencja to nie tylko platforma do wymiany doświadczeń i wiedzy, ale także doskonała okazja do budowania relacji i współpracy przedstawicieli świata akademickiego oraz praktyków z zakresu public relations, promocji i komunikacji.

TEMAT KONFERENCJI: Trendy. Technologie. Taktyki. Rozmowy o komunikacji w Europejskim Mieście Nauki Katowice

TERMIN: 2-5 czerwca 2024

Przekrojowy temat „Trendy. Technologie. Taktyki. Rozmowy o komunikacji w Europejskim Mieście Nauki Katowice” będzie determinował perspektywy i kierunek dyskusji plenarnych, paneli dyskusyjnych i zajęć skoncentrowanych na case studies.

Konferencja „PRom” to doskonała okazja, żeby:

  • rozwinąć swoje kompetencje zawodowe,
  • zaktualizować i rozszerzyć ekspercką wiedzę,
  • zawrzeć znajomości z wyjątkowej i niepowtarzalnej branży ekspertów od komunikacji uczelnianej.

REGULAMIN 

FORMULARZ REJESTRACJI

Opłata konferencyjna:

  • 890 zł dla członków Stowarzyszenia PRom (członkowie, którzy dołączyli do Stowarzyszenia przed uruchomieniem rejestracji na konferencję),
  • 1150 zł dla osób spoza Stowarzyszenia PRom 

Opłatę konferencyjną prosimy wnieść do 27 maja 2024 r. na rachunek Stowarzyszenia PR i Promocji Uczelni Polskich „PRom” nr: 53 1090 1102 0000 0001 3616 3966. W tytule przelewu należy wpisać: imię i nazwisko, uczelnia. W przypadku rezygnacji z udziału w konferencji po 27 maja 2024 r. opłata konferencyjna nie będzie zwracana. W przypadku rezygnacji do dnia 27 maja 2024  r. zwrotowi podlega 80% opłaty.

Noclegi

Rezerwacji noclegów można dokonywać bezpośrednio w Park Hotel Diament Katowice (na hasło PRom):

Ceny pokoi:

  • pokój jednoosobowy: 260 zł brutto
  • pokój dwuosobowy: 330 zł brutto

UWAGA!

  • liczba pokoi jednoosobowych jest ograniczona, decyduje wyłącznie kolejność dokonywanych rezerwacji,
  • rezerwacji można dokonywać od 5 kwietnia do 10 maja 2024 r.
  • do 10 maja 2024 r. gwarantujemy nocleg w hotelu, po 10 maja 2024 r. można rezerwować pokoje, jednak ich dostępność będzie uzależniona od obłożenia hotelu

 

PROGRAM (wersja do pobrania)

 

Niedziela, 2 czerwca 2024 r.

Przyjazd i rejestracja uczestników – Hotel Diament Katowice

14:30 -16:00 opcjonalna wycieczka po Europejskim Mieście Nauki Katowice ( zbiórka w lobby hotelu)

17:30 Walne Zebranie członków „PRom”; sala C / 6 piętro

19:00 Kolacja

 

Poniedziałek, 3 czerwca 2024 r.

8:35 lobby hotelu - zbiórka

8:45 Wyjazd z Hotelu na Politechnikę Śląską 

Miejsce konferencji: Aula A Centrum Nowych Technologii Stanisława Konarskiego 22b, 44-100 Gliwice

9:45 Otwarcie konferencji 

Powitanie uczestników konferencji:

  • prof. dr hab. inż. Arkadiusz Mężyk – rektor Politechniki Śląskiej 

  • Anna Kiryjow-Radzka – prezeska Stowarzyszenia „PRom”, Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie 

10:00–11:00 panel otwarcia – Kreowanie wizerunku uczelni i nauki w erze cyfrowej – promocja uczelni polskich na arenie międzynarodowej

Panel ekspercki będzie ważnym głosem w dyskusji w kontekście Krajowej Strategii Umiędzynarodowienia.

Uczestnicy panelu:

  • prof. dr hab. inż. Arkadiusz Mężyk – rektor Politechniki Śląskiej 
  • dr hab. Aleksandra Ziembińska-Buczyńska, prof. Politechniki Śląskiej
  • dr Dawid Kostecki – dyrektor Narodowej Agencji Wymiany Akademickiej
  • Mirosław Marczewski – dyrektor generalny Fundacji Rozwoju Systemu Edukacji
  • Edyta Lachowicz-Santos – dyrektor Biura Internacjonalizacji Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach / EAIE
  • Julia Łysik – Study in Poland / Fundacja Edukacyjna Perspektywy

Moderatorka: Anna Kiryjow-Radzka, Stowarzyszenie „PRom”, Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie

11:00–11:30 przerwa kawowa

SESJE RÓWNOLEGŁE ŚCIEŻKA I (Aula A Centrum Nowych Technologii)

11:30–12:00 power speech – Sens i wartość popularyzacji nauki, dr hab. Aleksandra Ziembińska-Buczyńska, prof. Politechniki Śląskiej, Centrum Popularyzacji Nauki Politechniki Śląskiej

12:00–13:00 „Nowoczesne narzędzia transformacji cyfrowej, które zmieniają dzisiejszy przemysł”, dr inż. Artur Pollak

SESJE RÓWNOLEGŁE ŚCIEŻKA II

Spotkanie podzespołu ds. dyplomacji naukowej / Spotkanie z Ekspertami ds. Strategii Umiędzynarodowienia – postulaty Stowarzyszenia PROM. Narodowa Agencja Wymiany Akademickiej (NAWA) serdecznie zaprasza wszystkich PRomowiczów do wspólnej refleksji nad kierunkami umiędzynarodowienia polskich uczelni. Pragniemy zebrać Wasze opinie, pomysły oraz postulaty, które zostaną uwzględnione w pracach nad Krajową Strategią Umiędzynarodowienia Nauki i Szkolnictwa Wyższego.

11:30 –11:45 Otwarcie spotkania

  • prof.  dr hab. inż. Arkadiusz Mężyk, Rektor Politechniki Śląskiej (tbc)
  • Dyrekcja NAWA

11:45 – 12:30 Postulaty członków stowarzyszenia PRom do Krajowej Strategii Umiędzynarodowienia oraz przedstawienie działalność, Pani Anna Kiryjow- Radzka, Prezeska Stowarzyszenia PR i Promocji Uczelni Polskich „PRom”

12:30 – 13:00 Prezentacja Sieci Badawczej Łukasiewicz w zakresie promocji działań na rzecz nauki polskiej, Pan Michał Wójtowicz, Zastępca Dyrektora Departamentu Współpracy Międzynarodowej, Sieć Badawcza Łukasiewicz

13:00–15:00 obiad, zwiedzanie kampusu

SESJE RÓWNOLEGŁE ŚCIEŻKA I (Aula A Centrum Nowych Technologii)

15:00 Jak skutecznie zatrzymać kryzys, który rozpędza się jak kula śniegowa – case study komunikacji kryzysowej z AGH w Krakowie; Anna Żmuda-Muszyńska, rzeczniczka prasowa, Centrum Komunikacji i Marketingu, Akademia Górniczo-Hutnicza im. Stanisława Staszica w Krakowie

15:30 Narzędzia IT wspierające skuteczną komunikację; Maciej Sysak, pełnomocnik rektora ds. rozwoju systemów informatycznych i komunikacyjnych uczelni, Uniwersytet Łódzki; konsorcjum Standaryzacja Rozwiązań Zarządczych dla uczelni

16:00 Od Niebędącego do Pracownika i co dalej? Wyniki konsultacji środowiskowych określenia „niebędący nauczycielami akademickimi”, 
dr hab. Katarzyna Górak-Sosnowska, Forum Administracji Akademickiej, Szkoła Główna Handlowa w Warszawie

SESJE RÓWNOLEGŁE ŚCIEŻKA II

Spotkanie podzespołu ds. dyplomacji naukowej / Spotkanie z Ekspertami ds. Strategii Umiędzynarodowienia – postulaty Stowarzyszenia PROM 

15:00 – 15:30 „Krótkie formy kształcenia jako element dyplomacji publicznej na przykładzie polsko-amerykańskiej szkoły letniej Security and Society in the Information Age, dr Katarzyna Maniszewska, Prorektor ds. współpracy z zagranicą Collegium Civitas

 15:30 – 16:00 „Dyplomacja naukowa w Brukseli – doradztwo naukowe ekspertów z Polski dla Komisji Europejskiej”, dr hab. n. med. Maciej Sałaga, Przewodniczący Akademii Młodych Uczonych PAN

16:00 – 16:30 Dyskusja i podsumowanie spotkania

16:30 powrót do Hotelu 

19:00–22:00 Gala dinner – uroczysta kolacja połączona z galą wręczenia Nagród Stowarzyszenia PR i Promocji Uczelni Polskich „PRom”; sala CDEF / 6 piętro 

 

Wtorek, 4 czerwca 2024 r.

Miejsce konferencji: Park Hotel Diament Katowice

10:00–11:00 warsztaty równoległe:

  • Joga na dzień dobry (sala AB / 6 piętro)Magdalena Janowska, Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu

Łagodna praktyka jogi, w czasie której, w duchu uważności i koncentracji, będziemy dążyć do głębokiego odprężenia i rozluźnienia na wszystkich poziomach. Poprzez praktykę asan, elementy automasażu i ćwiczenia oddechowe wykonamy krok w kierunku poprawy komunikacji ze swoim ciałem, aby – odzyskując z nim kontakt – zbliżać się do stanu naturalnej równowagi i harmonii. Zajęcia są adresowane do wszystkich osób – niezależnie od ich kondycji, stanu zdrowia i wcześniejszych doświadczeń na macie.

  • EUPRIO Mobility Project:  EUPRIO Inclusion Compass-Navigating Events for Social Wellbeing (sala C,D,E / 6 piętro); dr Lovis Cassaris (Szwajcaria), Alessia Guerretta (Włochy), Marcin Witkowski (Polska); prowadzenie Marcin Witkowski, Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji

11:05–12:05 warsztaty równoległe:

  • Joga na dzień dobry (sala AB / 6 piętro)Magdalena Janowska, Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu

Łagodna praktyka jogi, w czasie której, w duchu uważności i koncentracji, będziemy dążyć do głębokiego odprężenia i rozluźnienia na wszystkich poziomach. Poprzez praktykę asan, elementy automasażu i ćwiczenia oddechowe wykonamy krok w kierunku poprawy komunikacji ze swoim ciałem, aby – odzyskując z nim kontakt – zbliżać się do stanu naturalnej równowagi i harmonii. Zajęcia są adresowane do wszystkich osób – niezależnie od ich kondycji, stanu zdrowia i wcześniejszych doświadczeń na macie.

  • „Komunikacja między światami - jak rozmawiać z korporacjami" (sala C,D,E / 6 piętro), dr Andrzej Ostrowski – Senior Manager prowadzący zespół PM/SM/AC w EY GDS Poland 

12:1012:30 przerwa kawowa

12:30–13:30 warsztaty równoległe:

  • „Komunikacja między światami - jak rozmawiać z korporacjami"(sala C,D,E / 6 piętro), dr Andrzej Ostrowski – Senior Manager prowadzący zespół PM/SM/AC w EY GDS Poland 
  • EUPRIO Mobility Project:  EUPRIO Inclusion Compass-Navigating Events for Social Wellbeing (sala C,D,E / 6 piętro); dr Lovis Cassaris (Szwajcaria), Alessia Guerretta (Włochy), Marcin Witkowski (Polska), prowadzenie Marcin Witkowski, Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji

13:30–14:30 „Unlock yourself, czyli transformacja siebie w dobie kluczowych transformacji” (sala C,D,E / 6 piętro), dr hab. Małgorzata Dobrowolska, prof. Politechniki Śląskiej
 
Prof. Dobrowolska zaprezentuje psychologiczne podejście do odblokowywania swojego osobistego potencjału w dobie kluczowych 3 transformacji, zgodnie z modelami kompetencji przyszłości i standardami doskonalenia potencjału psychospołecznego.

14:30 obiad

15:30–17:30 networking; sesja case study z uczelni (sala C,D,E / 6 piętro), m.in.:

  • Jak wydobyć naukę z medialnego podziemia? Case study podcastu Bunkier Nauki / Akademia Górniczo-Hutnicza im. Stanisława Staszica w Krakowie
  • UEKat dostępny - program wsparcia procesu kształcenia dla osób ze szczególnymi potrzebami / Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach
  • Festiwal Różnorodności Diversity x WUM / Warszawski Uniwersytet Medyczny
  • Podcasty Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie jako sposób na eksponowanie potencjału naukowego uczelni w przestrzeni internetowej

19:00 kolacja

Środa, 5 czerwca 2024 r. 

Zakończenie XXXVI Konferencji Stowarzyszenia „PRom”, wyjazd uczestników.

 

GOŚCIE, PRELEGENCI

Kolejność alfabetyczna, lista jest uzupełniana na bieżąco.

 

dr hab. Małgorzata Dobrowolska, prof. PŚ dyrektor Szkoły Biznesu i Kierownik Studiów Master of Business Administration - profilów związanych z kluczowymi transformacjami – energetyczną i cyfrową. Niesamowita kobieta łącząca zaawansowaną wiedzę psychologiczną z praktyką - codziennym życiem w biznesie. Kobieta o wielu zainteresowaniach. Zmieniająca życie liderów, odkrywająca ich potencjały i rozwijająca kompetencje, by osiągnęli wszystko, czego pragną. Psychoterapeutka, supervisor trenerów, autor 19 książek i ponad 150 artykułów. Ma na swoim koncie ponad 50 tysięcy godzin spędzonych w roli trenera i mówcy. Jest twórczynią i koordynatorką inicjatywy szkoleniowo-doradczej TalentHUB. Cczłonkini wielu rad naukowych, w tym rady naukowej Uniwersytetu Technicznego w Koszycach, specjalizując się w obszarze diagnostyki potencjału człowieka w branży lotniczo kosmicznej. Jest członkinią komitetów ds. Rozwoju gospodarczego, innowacyjności, przedsiębiorczości kluczowych instytucji na Śląsku.Jest prezesem 2 firm szkoleniowo-konsultingowych Pro-Lab oraz Centrum Edukacji i Pomocy Psychologicznej Pro-Inwest.
Organizuje tematyczne warsztaty z nowoczesnego biznesu dla menedżerów na poziomie C-level. Kierowała realizacją ponad 30 projektów pomocowych związanych z rozwojem osobistym współfinansowanych ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.

 

Małgorzata Feusette-Czyżewska –  dyrektorka Biura Komunikacji i Promocji NAWA od lutego 2023, menadżerka kultury, wieloletnia koordynatorka kampanii społeczno-edukacyjnych ministerstwa kultury, takich jak „Ojczysty – dodaj do ulubionych”, Freedom Express czy „Pamiętaj. 23 sierpnia”. Kierowała Działem Programowym Narodowego Centrum Kultury oraz Działem Komunikacji w Europejskiej Sieci Pamięć i Solidarność. Autorka recenzji filmowych, wielbicielka dobrej literatury i kina niezależnego. Ukończyła filologię polską na Uniwersytecie Warszawskim. Pochodzi z Opola.

 

Magdalena Janowska – polonistka, dziennikarka, redaktorka. Z Uniwersytetem Mikołaja Kopernika w Toruniu związana zawodowo od 2015 r. W Dziale Promocji i Komunikacji UMK początkowo odpowiadała za komunikację Uniwersytetu w mediach społecznościowych, a od 2020 r. kieruje pracami Sekcji Redakcyjnej. Do jej głównych zadań należy m.in. prowadzenie stron www.portal.umk.pl i www.news.ncu.eu, w tym redakcja informacji oraz artykułów popularnonaukowych, a także zarządzanie uniwersyteckimi serwisami informacyjnymi – wewnętrznymi i zewnętrznymi. Uczestniczka studiów podyplomowych „Zarządzanie szkołą wyższą” oraz kursów i szkoleń m.in. komunikacyjnych, antydyskryminacyjnych, z zakresu dostępności cyfrowej. Po godzinach instruktorka hatha jogi (2017), jogi powięziowej (2022) i onkojogi (2023), od początku swojej ścieżki związana z Domem Jogi Winnica w Toruniu.

 

dr hab. Katarzyna Górak-Sosnowska, prof. SGH – prezes Forum Administracji Akademickiej (d. Stowarzyszenie Forum Dziekanatów), (współ)autorka badań i publikacji na temat administracji szkolnictwa wyższego, w tym ogólnopolskich konsultacji środowiskowych dotyczących określenia „niebędący nauczycielami akademickimi”. Zawodowo kieruje Zakładem Bliskiego Wschodu i Azji Środkowej w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie i prowadzi badania dotyczące społeczności muzułmańskich w Polsce oraz współczesnego Bliskiego Wschodu.

 

Anna Kiryjow-Radzka  prezeska Stowarzyszenia PR i Promocji Uczelni Polskich „PRom”, członkini Rady Nadzorczej Polskiego Stowarzyszenia Public Relations, specjalistka public relations i social media w Biurze Prasowym SGGW. W pracy zawodowej zajmuje się jednocześnie zadaniami z obszaru public i media relations oraz działaniami social media marketingowymi. Pasjonatka budowania rozpoznawalności i wizerunku marki, przez dostarczanie aktualnych, angażujących i dostosowanych do TG treści. Na co dzień współpracuje z naukowcami – badaczami i dydaktykami przy tworzeniu skrojonych na miarę treści, raportów i artykułów popularyzujących naukę w sposób przystępny dla przeciętnego odbiorcy (nie-naukowca). W tworzeniu i redakcji artykułów i postów koncentruje się na upraszczaniu języka (plain language).

 

dr Dawid Kostecki doktor prawa i magister historii na Katolickim Uniwersytecie Lubelskim. Absolwent Executive Master of Business Administration (EMBA), a także Doctor of Business Administration (DBA) w Wyższej Szkole Menedżerskiej w Warszawie.
Wieloletni pracownik jednostek administracji publicznej różnego szczebla. Członek Stowarzyszenia Filozofii Prawa i Filozofii Społecznej (IVR), Naukowego Towarzystwa Tomistycznego, Zakładu Analiz Społecznych i Ekonomicznych Fundacji Polskiej Akademii Nauk w Lublinie oraz Rady Młodych Naukowców, organu doradczego przy Ministrze Edukacji i Nauki. Autor dwóch monografii książkowych: „Kultura organizacyjna good governance w jednostkach administracji publicznej. Podręcznik dobrych praktyk” oraz „Filozofia prawa Mariana Ignacego Morawskiego”, za którą otrzymał Nagrodę im. Anieli hr. Potulickiej za wybitne osiągnięcie z zakresu chrześcijańskiego humanizmu. Autor kilku artykułów poruszających zagadnienia związane z prawem oraz zarządzaniem w administracji publicznej. Współorganizator dwóch edycji Kongresu Polsko-Amerykańskiego w Lublinie. Szczęśliwy małżonek.

 

Edyta Lachowicz-Santos – od lat aktywnie angażuje się w pozycjonowanie polskich uczelni jako wartościowych partnerów i profesjonalistów na arenie międzynarodowej. Na Uniwersytecie Ekonomicznym w Katowicach Edyta w latach 2016-2019 pełniła funkcję Dyrektora Centrum Marketingu, a obecnie Biura Internacjonalizacji, gdzie realizuje działania związane z wdrażaniem głównych założeń Strategii Internacjonalizacji Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach na lata 2018-2025, w tym pozyskiwanie międzynarodowych akredytacji. W 2020 roku, jako jedyna reprezentantka z Polski, została wybrana na członkinię Rady Generalnej  Europejskiego Stowarzyszenia ds. Edukacji Międzynarodowej EAIE (European Association for International Education), funkcję tę sprawować będzie do września 2024 roku. Od 2018 roku Edyta współpracuje z Narodową Agencją Wymiany Akademickiej (NAWA) jako ekspert i konsultant, prowadzi szkolenia i publikuje. Współpracuje również od wielu lat ze Stowarzyszeniem PR i Promocji Uczelni Polskich „PROM”.Od lat aktywnie angażuje się w pozycjonowanie polskich uczelni jako wartościowych partnerów i profesjonalistów na arenie międzynarodowej. Na UEKat Edyta w latach 2016-2019 pełniła funkcję Dyrektora Centrum Marketingu, a obecnie Biura Internacjonalizacji, gdzie realizuje działania związane z wdrażaniem głównych założeń Strategii Internacjonalizacji Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach na lata 2018-2025, w tym pozyskiwanie międzynarodowych akredytacji. W 2020 roku, jako jedyna reprezentantka z Polski, została wybrana na członkinię Rady Generalnej  Europejskiego Stowarzyszenia ds. Edukacji Międzynarodowej EAIE (European Association for International Education), funkcję tę sprawować będzie do września 2024 roku.Od 2018 roku Edyta współpracuje z Narodową Agencją Wymiany Akademickiej (NAWA) jako ekspert i konsultant, prowadzi szkolenia i publikuje. Współpracuje również od wielu lat ze Stowarzyszeniem PR i Promocji Uczelni Polskich „PROM”.

 

Julia Łysik – dyrektorka ds. międzynarodowych, Fundacja Edukacyjna "Perspektywy". Absolwentka lingwistyki stosowanej i komunikacji międzykulturowej, dodatkowe umiejętności z zakresu marketingu, zarządzania projektami oraz zarządzania danymi zdobywała w Akademii Leona Koźmińskiego oraz Politechnice Warszawskiej w ramach studiów podyplomowych. Od 2011 roku pracuje na rzecz polskiego szkolnictwa wyższego, w szczególności promocji polskiej oferty studiów za granicą, organizacji wydarzeń międzynarodowych, współpracy akademickiej i instytucjonalnej. Od 2013 roku związana z Fundacją Edukacyjną "Perspektywy", m.in. prowadząc program "Study in Poland", łączący koordynację działań polskich uczelni i instytucji szkolnictwa wyższego z szeroką współpracą z partnerami zagranicznymi. Zadania organizacyjne łączy z elementami analitycznymi, prowadząc badania różnych aspektów szkolnictwa wyższego na potrzeby koordynowanych projektów.

 

Mirosław Marczewski  - dyrektor Generalny Fundacji Rozwoju Systemu Edukacji, absolwent Wydziału Geologii Uniwersytetu Warszawskiego oraz studiów podyplomowych z zakresu integracji europejskiej. Od 1996 r. związany zawodowo z Fundacją Rozwoju Systemu Edukacji, początkowo w Biurze Programów PHARE i „Młodzież dla Europy”, następnie w latach 2000-2006 pełnił funkcję Zastępcy Dyrektora Wspólnotowego Programu „Młodzież”, a od 2006 do 2009 Zastępcy Dyrektora Generalnego i p.o. Dyrektora Generalnego FRSE. Od 2010 do maja 2016 był Dyrektorem Generalnym FRSE. Od grudnia 2023 roku został ponownie wybrany Dyrektorem Generalnym Fundacji Rozwoju Systemu Edukacji. Mianowany w styczniu 2024 roku przez Prezesa Rady Ministrów na Przewodniczącego Komitetu Polsko-Litewskiego Funduszu Wymiany Młodzieży na czas pozostały do końca kadencji 2023-2024. Ponadto powołany w skład Zespołu Ekspertów ds. Krajowej Strategii Umiędzynarodowienia NAWA oraz w skład Rady Polsko-Niemieckiej Współpracy Młodzieży.

 

prof. dr hab. inż. Arkadiusz Mężyk - od 2016 r. rektor Politechniki Śląskiej a w okresie od 2012 do 2016 dziekan Wydziału Mechanicznego Technologicznego, do 2022 r. przewodniczący Regionalnej Konferencji Rektorów Uczelni Akademickich (RKRUA), od 2020 r. przewodniczący Konferencji Rektorów Akademickich Szkół Polskich (KRASP) i przewodniczący Komitetu Budowy Maszyn PAN. W latach 2018-2022 wiceprezes Polskiego Forum Akademicko-Gospodarczego. Członek Śląskiego Forum Ekspertów, Akademii Inżynierskiej w Polsce, Polskiego Towarzystwa Metod Komputerowych Mechaniki. W latach 2011-2015 przewodniczący Polskiego Towarzystwa Mechaniki Teoretycznej i Stosowanej. Członek Komitetu Sterującego EuroScience Open Forum 2024. Laureat tytułów Doktora Honoris Causa Politechniki Lwowskiej i Uniwersytetu Technicznego Gheorghe Asachi, odznaczony Srebrnym Krzyżem Zasługi oraz Medalem Złotym i Medalem Brązowym Ministra Obrony Narodowej za zasługi dla obronności kraju. Laureat: Złotej Odznaki Honorowej „Za Zasługi dla Województwa Śląskiego”, „Gliwicjusza” i „Zabrzańskiej Ateny”. W 2019 r. nagrodzony Platynowym Laurem Kompetencji i Umiejętności.

 

dr Andrzej Ostrowski – Senior Manager prowadzący zespół PM/SM/AC w EY GDS Poland (dawne Ernst&Young, jedna z firm Big Four), trener, IT Agile Coach, uczestniczący w inicjatywach współpracy z uczelniami. Wieloletni wykładowca Uniwersytetu Wrocławskiego, Kierownik Biura Rektora UWr, Kierownik zespołu Biura Promocji UWr uhonorowanego nagrodami PROMyk, wieloletni członek Stowarzyszenia PROM.

 

dr inż. Artur Pollak – prezes zarządu APA Group, Członek Zarządu Polsko-Niemieckiej Izby Przemysłowo-Handlowej, a także Członek Zarządu Polskiego Stowarzyszenia Budownictwa Ekologicznego oraz wiceprezes zarządu Śląskiej Izby Pracodawców. Zasiada w Radzie Europejskiego Kongresu Gospodarczego oraz Radzie Programowej Klastra Silesia Automotive & Advanced Manufacturing. Współtwórca Polskiego Klastra IoT & AI “Sinotaic”. Ekspert w zakresie komputerowych systemów sterowania. Przewodził kilkunastu projektom, tworząc fabryki określane mianem Industry 4.0 w Europie i Chinach. Twórca ultranowoczesnego showroomu technologicznego w Gliwicach APA Black House oraz Centrum Testowania Technologii Przemysłu 4.0. Współpracował z takimi koncernami jak: VW, GM, 3M, Daimler, MAN, Amazon, Tesla czy Siemens.

Należy do Międzynarodowego Zespołu Doradczego: Automatyzacja procesów i Przemysł 4.0 w ramach Priorytetowego Obszaru Badawczego 5 (POB5), gdzie odpowiada m.in. za identyfikację aktualnych potrzeb oraz planowanie badań naukowych, których celem jest rozwój tych technologii, które są najbardziej oczekiwane przez przemysł. Jest również członkiem Rady Dziekańskiej Wydziału Mechanicznego Technicznego i Elektrycznego, a także Członek Rady Programowej Wydziału Inżynierii Biomedycznej Politechniki Śląskiej.

Do dziś kieruje APA Group, liderem na rynku inteligentnej automatyki przemysłowej i systemów zarządzania budynkami. Firma posiada ponad 20 lat doświadczenia i dziesiątki udanych wdrożeń dla instytucji, osób prywatnych, gmin i zakładów przemysłowych na całym świecie. APA Group posiada swoje przedstawicielstwa w Holandii oraz Zjednoczonych Emiratach Arabskich. Firma realizuje też projekty na zlecenie Narodowego Centrum Badań i Rozwoju.

 

dr Agnieszka Put – ekonomista, socjolog, doktor nauk społecznych w dyscyplinie nauki o zarządzaniu i jakości. Kierownik Działu Komunikacji na Uniwersytecie Ekonomicznym w Katowicach. Specjalista z zakresu public relations i redagowania treści. Trener umiejętności społecznych. Redaktor prowadzący biuletynu uczelnianego FORUM. W latach 2022-2023 koordynator obszaru „Rozwinięcie zaplecza technologicznego zapewniającego minimalny poziom dostępności” w projekcie „UEKat dostępny - program wsparcia procesu kształcenia dla osób ze szczególnymi potrzebami”, finansowanym ze środków NCBiR. Nauczyciel akademicki na Śląskim Uniwersytecie Medycznym oraz w Uczelni Korczaka. Uczestnik projektów naukowych finansowanych ze źródeł zewnętrznych. Autorka krajowych i zagranicznych publikacji z zakresu nowych mediów, komunikacji, marketingu i kultury organizacyjnej. 
 
 

 Anna Sydorczakabsolwentka dziennikarstwa na Uniwersytecie Jagiellońskim i nauk politycznych na Uniwersytecie Warszawskim, wcześniej związana m.in. z Polskim Radiem i organizacjami trzeciego sektora, obecnie social media manager SGH oraz realizator i montażysta podcastu SGH SGcHat.

 

Maciej Sysak Manager IT, analityk i architekt systemów informatycznych z dużym doświadczeniem programistycznym. Od 2007 w różnych obszarach branży IT z nastawieniem na współpracę z klientem i kreatywne rozwiązywanie problemów technicznych, biznesowych i organizacyjnych.

 

 

dr hab. Aleksandra Ziembińska-Buczyńska, prof. Politechniki Śląskiej – mikrobiolog, wykładowca akademicki, popularyzator nauki, pracuje w Katedrze Biotechnologii Środowiskowej Wydziału Inżynierii Środowiska Politechniki Śląskiej. Zawodowo zajmuje się mikroorganizmami środowiskowymi użytecznymi w biotechnologii i inżynierii środowiska. Od początku pracy w środowisku akademickim aktywnie działa w zakresie popularyzacji i komunikacji nauki, której myślą przewodnią jest „o
nauce po ludzku”. Od 2017 roku pełni funkcję Dyrektora Centrum Popularyzacji Nauki Politechniki Śląskiej, pierwszej jednostki tego typu w Polsce. Członek Stowarzyszenia Rzecznicy Nauki i zastępca Przewodniczącego Rady Upowszechniania Nauki PAN. Dwukrotna laureatka nagród Forum Akademickiego na artykuł popularnonaukowy, laureatka konkursu FameLab Talking Science, dwukrotnie zdobyła tytuł Popularyzator Roku (w kategorii naukowiec i w kategorii zespół wraz z zespołem CPN), uhonorowana nagrodą PoPScience Śląskiego Festiwalu Naukowego. Prywatnie jamnikolub, kryminałoczytarka i czekoladoholiczka.

 

Anna Żmuda-Muszyńska w Akademii Górniczo-Hutniczej pracuje od 2011 roku, początkowo na stanowisku specjalistki ds. public relations, a od 2016 roku pełni obowiązki rzeczniczki prasowej uczelni. Na co dzień zajmuje się kreowaniem wizerunku AGH w mediach, inicjowaniem aktywności informacyjnej całej społeczności oraz zarządzaniem sytuacjami kryzysowymi w mediach. Doświadczenie konferansjerskie wykorzystuje prowadząc uczelniane wydarzenia typu – konferencje, eventy, spotkania z mediami. Absolwentka studiów socjologicznych na Uniwersytecie Jagiellońskim i podyplomowych studiów z zakresu public relations. Inicjatorka kampanii promującej szczepienia „AGH się szczepi #UfamyNauce” zrealizowanej wspólnie z między innymi studentami AGH, wykładowcami oraz przedstawicielami różnorodnych organizacji działających w murach uczelni. Nadzoruje prace sekcji prasowej i mediów społecznościowych AGH w ramach Centrum Komunikacji i Marketingu.

 

ORGANIZATORZY

 
         

PATRONAT

       
 

PARTNERZY

       

FINANSOWANIE

   

 

Sfinansowane ze środków UE. Wyrażone poglądy i opinie są jedynie opiniami autora lub autorów i niekoniecznie odzwierciedlają poglądy i opinie Unii Europejskiej lub Europejskiej Agencji Wykonawczej ds. Badań Naukowych (REA). Unia Europejska ani REA nie ponoszą za nie odpowiedzialności.

Konferencja realizowana jest w ramach projektu pn. „Strategia umiędzynarodowienia polskiego szkolnictwa wyższego i nauki” ze środków Funduszy Europejskich dla Rozwoju Społecznego: Działania FERS.01.05 Umiejętności w szkolnictwie wyższym. Wartość projektu wynosi: 9 993 687,96 zł.



Trendy. Technologie. Taktyki. Rozmowy o komunikacji w Europejskim Mieście Nauki Katowice

  Zapraszamy na XXXVI konferencję Stowarzyszenia PR i Promocji Uczelni Polskich „PRom”, która...

Read More ...

Przyszłość rekrutacji. Miasto. Region. Świat.

  Zapraszamy na jubileuszową konferencję PRom do Zielonej Góry, która w tym roku również obchodzi...

Read More ...

Jedyna stała to zmiana. Jak realizować długofalowe cele w dynamicznie zmieniającej się rzeczywistości?

  Za nami XXXIV Konferencja Stowarzyszenia PR i Promocji Uczelni Polskich „PRom” pt. „Jedyna stała to...

Read More ...

PR I PROMOCJA POLSKIEJ NAUKI W GLOBALNEJ RZECZYWISTOŚCI (POST)PANDEMICZNEJ

Zapraszamy na współorganizowaną przez Akademię Pomorską w Słupsku wspólnie ze Stowarzyszeniem PR i...

Read More ...

Trendy w komunikacji uczelni. Perspektywy na przyszłość.

Konferencja nie odbyła się z uwagi na sytuację epidemiczną. KOMUNIKAT Szanowni Państwo,w związku z...

Read More ...

Uczelnie w procesie zmian. Wyzwania komunikacyjne i marketingowe

Gdańsk „Uczelnie w procesie zmian. Wyzwania komunikacyjne i marketingowe”, Uniwersytet Gdański 20...

Read More ...

PR i Marketing Uczelni 2.0

Pałac Wojanów koło Jeleniej Góry "PR i Marketing Uczelni 2.0", Uniwersytet Ekonomiczny we...

Read More ...

Współpraca z biznesem i przemysłem jako akcelerator działań marketingowych uczelni

Zagórze Śląskie "Współpraca z biznesem i przemysłem jako akcelerator działań marketingowych...

Read More ...

Trudne i nudne? Czyli jak skutecznie promować tematy naukowe, odkrycia, wynalazki, osiągnięcia, kulturę wysoką?

Słupsk "Trudne i nudne? Czyli jak skutecznie promować tematy naukowe, odkrycia, wynalazki,...

Read More ...

Czy w PR i marketingu jest miejsce na etykę?

Nałęczów "Czy w PR i marketingu jest miejsce na etykę?", Katolicki Uniwersytet Lubelski im. Jana...

Read More ...

Zrozumieć młodych i nowe media, czyli radykalnie praktyczne podejście do komunikacji uczelni

Józefów – "Zrozumieć młodych i nowe media, czyli radykalnie praktyczne podejście do komunikacji...

Read More ...

Wobec wyzwań: Uczelnie w poszukiwaniu nowych dróg komunikacji

Bronisławów – "Wobec wyzwań: Uczelnie w poszukiwaniu nowych dróg komunikacji", Uniwersytet Łódzki, 24 - 27...

Read More ...

Uczelnia na całe życie

Łochów – "Uczelnia na całe życie", Collegium Mazovia, 21 - 24 czerwca 2015 r.

Read More ...

Strategie komunikacyjne uczelni w erze cyfrowej. Warsztaty dla rzeczników i specjalistów promocji

Sandomierz – "Strategie komunikacyjne uczelni w erze cyfrowej. Warsztaty dla rzeczników i...

Read More ...

Uczelnia polska – uczelnią międzynarodową: jak budować wizerunek na rynkach zagranicznych

Słubice – "Uczelnia polska – uczelnią międzynarodową: jak budować wizerunek na rynkach...

Read More ...

Uniwersytety i nauka: antidotum na trudne czasy? Warsztaty dla służb prasowych i promocyjnych

Kraków – "Uniwersytety i  nauka: antidotum na trudne czasy? Warsztaty dla służb prasowych i...

Read More ...

Pragmatyka i etyka uczelnianego public relations. Warsztaty dla służb prasowych i promocyjnych

Toruń – "Pragmatyka i etyka uczelnianego public relations. Warsztaty dla służb prasowych i...

Read More ...

Wyzwania i rozwiązania: Strategie komunikacyjne uczelni w nadchodzącej przyszłości

Brenna – "Wyzwania i rozwiązania: Strategie komunikacyjne uczelni w nadchodzącej przyszłości",...

Read More ...

Wizerunek uczelni w warunkach silnej konkurencji

Wałbrzych-Zamek Książ – "Wizerunek uczelni w warunkach silnej konkurencji", Państwowa Wyższa...

Read More ...

Marketing uczelni w otoczeniu biznesowym. Warsztaty dla służb prasowych

Opalenica – "Marketing uczelni w otoczeniu biznesowym. Warsztaty dla służb prasowych", Uniwersytet im. Adama...

Read More ...

Polska uczelnia w kontekście międzynarodowym. Warsztaty dla służb prasowych i promocyjnych

Gdynia – "Polska uczelnia w kontekście międzynarodowym. Warsztaty dla służb prasowych i...

Read More ...

Wizerunek uczelni źródłem kosztów i przychodów. Warsztaty dla służb prasowych i promocyjnych

Kazimierz Dolny nad Wisłą – "Wizerunek uczelni źródłem kosztów i przychodów. Warsztaty dla służb...

Read More ...

Pozycjonowanie nowoczesnej uczelni. Warsztaty metod, technik i form promocji

Polańczyk nad Soliną – "Pozycjonowanie nowoczesnej uczelni. Warsztaty metod, technik i form...

Read More ...

Marka uczelni jako efekt komunikacji zewnętrznej. Warsztaty dla służb prasowych i promocyjnych uczelni

Kudowa Zdrój – "Marka uczelni jako efekt komunikacji zewnętrznej. Warsztaty dla służb prasowych i...

Read More ...

Rankingi Szkół Wyższych - szansa czy pułapka? Warsztaty dla służb prasowych i promocyjnych wyższych uczelni

Jachranka – "Rankingi Szkół Wyższych - szansa czy pułapka? Warsztaty dla służb prasowych i...

Read More ...

Nowe technologie w promocji wyższej uczelni. Warsztaty i trening praktycznych zastosowań

Wrocław-Kliczków – "Nowe technologie w promocji wyższej uczelni. Warsztaty i trening praktycznych...

Read More ...

Umiędzynarodowienie szkolnictwa wyższego a wyzwania dla PR i promocji uczelni

Białobrzegi – "Umiędzynarodowienie szkolnictwa wyższego a wyzwania dla PR i promocji uczelni",...

Read More ...

Białowieża, 2007 r.

Białowieża, Wyższa Szkoła Ekonomiczna w Białymstoku, 25-28 lutego 2007 r.

Read More ...

Koszalin (Bornholm), 2006 r.

Koszalin (Bornholm), Politechnika Koszalińska, 28 czerwca – 1 lipca 2006 r. Konferencja PR w...

Read More ...

Zielona Góra, 2006 r.

2006 ZIELONA GÓRA VI Zielona Góra, Uniwersytet Zielonogórski, 1-3 lutego 2006 r. Więcej o...

Read More ...

Konferencje do 2005 roku

2005 5b. Szczecinowo, Uniwersytet w Białymstoku –warsztaty letnie5. Białystok, Uniwersytet w...

Read More ...