PRom

16 lat środowiska              34 konferencje

Article

×

Ostrzeżenie

JFolder::pliki: Ścieżka nie jest folderem. Ścieżka: /hosting/www/prom.edu.pl/htdocs/images/galerie/2014_Krakow_UJ.
×

Uwaga

There was a problem rendering your image gallery. Please make sure that the folder you are using in the Simple Image Gallery Pro plugin tags exists and contains valid image files. The plugin could not locate the folder: images/galerie/2014_Krakow_UJ

Zapraszamy na współorganizowaną przez Politechnikę Białostocką

oraz Stowarzyszenie PR i Promocji Uczelni Polskich „PRom”

XXXIV Konferencję Stowarzyszenia „PRom” pt.

„Trendy w komunikacji uczelni. Perspektywy na przyszłość”,

która odbędzie się w dniach 15-18 marca 2020 r. na Politechnice Białostockiej.


Serdecznie zachęcamy do wzięcia udziału w konferencji! Gwarantujemy wysoki poziom merytoryczny oraz możliwość wymiany doświadczeń z osobami od wielu lat zajmującymi się zagadnieniami zbliżonymi do Państwa codziennych zadań.

Warsztaty poprowadzą m.in. dr Monika Koperska (Rzecznicy Nauki), Aleksandra i Piotr Stanisławscy (Crazy Nauka), Ferran Llunell (Universitat Pompeu Fabra – Barcelona), dr hab. Agnieszka Kampka (Polskie Towarzystwo Retoryczne), dr Mikołaj Fedorowicz (Marsz dla nauki), Joanna Domagała (Akademia Internacjonalizacji), dr Julia Nowicka (Akademia Sztuki Wojennej).

Stowarzyszenie PRom tworzą ludzie, dla których największą wartością Stowarzyszenia są... ludzie. Dzięki temu, że się znamy i spotykamy co najmniej dwa razy do roku, nasza praca zyskała nowy wymiar, a z konferencji wracamy pełni nowych pomysłów, naładowani pozytywną energią oraz nie mogąc doczekać się kolejnej konferencji. Wystarczy wziąć udział w jednej konferencji, aby mieć ochotę ciągle tu wracać. Spotkajmy się więc w Białymstoku!

Na wypełnienie formularza zgłoszeniowego czekamy do dnia 06 marca 2020 r.

FORMULARZ REJESTRACYJNY 

Dokumenty do pobrania:

LIST / ZAPROSZENIE
KARTA UCZESTNICTWA (tylko do celów wewnętrznych uczelni) 
PROGRAM 

JESUS CHRIST SUPERSTAR, A. Lloyd Webbera!


Specjalnie dla naszych uczestników w niedzielę, 15 marca, rock opera JESUS CHRIST SUPERSTAR, A. Lloyd Webbera!

W Białymstoku spektakl przygotowuje (premiera 28 lutego) ekipa zacna:

Reżyseria i inscenizacja: Jakub Wocial, Santiago Bello
Kierownictwo muzyczne: Jan Stokłosa
Choreografia: Santiago Bello
Scenografia i kostiumy: Dorota Sabak (Teatr Roma)

Jezus - Michał Grobelny 
Judasz - Łukasz Zagrobelny
Maria Magdalena - Dorota Białkowska

Więcej informacji: https://www.oifp.eu/repertuar/jesus-christ-superstar/

Mamy zarezerwowane bilety dla PRomowiczów na niedzielny wieczór niedzielę.

Cena biletu atrakcyjna: bilet normalny - 76,50 zł po rabacie, ulgowy- 67,50 zł. Warunek – minimum 20 osób.

Budynek Opery i Filharmonii Podlaskiej robi wrażenie, jedna z najnowocześniejszych scen w tej części Europy. Spektakl zaczyna się o 18:00, przejaz z hotelu autokarem, powrót o 20:00.

Potwierdzenia i pieniądze na bilety zbiera Dorota Sawicka. Potrzebujemy szybkich decyzji i potwierdzeń (bilety musimy wykupić wcześniej, inaczej przepadnie nam rezerwacja). Potwierdzenia ślemy na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.


 

Zapraszamy na współorganizowaną przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego oraz Stowarzyszenie PR i Promocji Uczelni Polskich „PRom” XXXIII Konferencję Stowarzyszenia „PRom” pt.

Uczelnie w procesie zmian. Wyzwania komunikacyjne i marketingowe”,

która odbędzie się w dniach 20-23 października 2019 r. na Uniwersytecie Gdańskim, obchodzącym w tym roku Jubileusz 50-lecia.

Konferencja objęta jest patronatem Pana Premiera i Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego Jarosława Gowina oraz Jego Magnificencji Rektora Uniwersytetu Gdańskiego Jerzego Piotra Gwizdały.

Serdecznie zachęcamy do wzięcia udziału w konferencji! Gwarantujemy wysoki poziom merytoryczny oraz możliwość wymiany doświadczeń z osobami od wielu lat zajmującymi się zagadnieniami zbliżonymi do Państwa codziennych zadań.

Dzięki finansowemu wsparciu Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego możliwe było znaczące obniżenie kosztów uczestnictwa w XXXIII Konferencji Stowarzyszenia „PRom” – szczegóły w Formularzu zgłoszeniowym oraz w karcie uczestnictwa. Mamy nadzieję, że dzięki wsparciu MNiSW, w Gdańsku spotkamy się w jeszcze szerszym gronie, niż w styczniu w Wojanowie.

 

Dokumenty do pobrania:

1. Zaproszenie na konferencję
2. Program konferencji
3. Karta uczestnictwa (tylko do celów wewnętrznych uczelni)
4. Formularz zgłoszeniowy
5. Książka abstraktów

XXXII Konferencja Stowarzyszenia PR i Promocji Uczelni Polskich "PRom" za nami.

Ponad 100 osób związanych zawodowo ze promocją nauki i szkolnictwa wyższego spotkało się 27-30 stycznia 2019 w Wojanowie, aby rozwijać swój zawodowy warsztat. 

Biorący udział w Konferencji mieli możliwość wyboru zajęć z dwóch ścieżek tematycznych - warsztaty były zaprojektowane z myślą o rzecznikach i pracownikach biur promocji. Organizatorzy mając na uwadze ciągle zmieniające się realia pracy oraz rosnącą liczbę wyzwań postanowili zaoferować warsztaty na najwyższym poziomie merytorycznym, który odpowiada zapotrzebowaniu środowiska. 

Ekspercki program warsztatów był został doceniony i objęty Honorowym Patronatem Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego oraz Przewodniczącego Konferencji Rektorów Akademickich Szkół Polskich. Partnerem Strategicznym XXXII Konferencji "PRom" był Santander Universidades. Partnerem Konferencji było Centrum EFEKTYPCG Academia oraz EUPRIO. Patronatem medialnym wspierały Konferencję: Fundacja Edukacyjna PerspektywyForum Akademickie oraz Polskie Towarzystwo Retoryczne.

XXXII Konferencję Stowarzyszenia "PRom" współorganizował Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu.

Podczas Uroczystego Otwarcia Konferencji Dyrektor Biura Ministra Pani Magdalena Bem-Andrzejewska odczytała list od Pana Ministra Piotra Müllera.


List Ministra Mullera do PRom
Podczas Oficjalnego Otwarcia Prezes Stowarzyszenia "PRom" Anna Kiryjow-Radzka zaprosiła uczestników do czynnego udziału w Konferencji naukowej "Obraz. Wizerunek. Marketing", która odbędzie się w dniach 14-15 marca 2019 w Warszawie. Do udziału w Konferencji współorganizowanej przez Polskie Towarzystwo Retoryczne zaprosiła zarówno teoretyków, jak i praktyków, którzy mogą podjąć wspólną refleksję nad znaczeniem obrazów w życiu społecznym i ich wartością perswazyjną. Podczas Konferencji "Obraz. Wizerunek. Marketing" skupimy się na sposobach wykorzystania obrazu w kreowaniu wizerunku.

Do zobaczenia na Konferencji "Obraz. Wizerunek. Marketing" oraz na XXXIII Konferencji Stowarzyszenia PR i Promocji Uczelni Polskich "PRom".



Zarząd Stowarzyszenia "PRom"

 

Już niebawem kolejna konferencja Stowarzyszenia PRom! W dniach 10-13.06.2018 r. zapraszamy Was do Zagórza Śląskiego pod Wałbrzychem, gdzie nad pięknym Jeziorem Bystrzyckim skupimy się nad tematem: Współpraca z biznesem i przemysłem jako akcelerator działań marketingowych uczelni.

 

Program

Zgłoszenie papierowe (tylko do celów wewnętrznych)

Formularz zgłoszeniowy

List zapraszający

 

Zarząd Stowarzyszenia PRom

Gospodarz

Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. Angelusa Silesiusa w Wałbrzychu

 

Patronat honorowy

MNiSW
Wałbrzych
KRASP

 

Partner strategiczny i sponsor konkursu Promyk

Centrum Efekty



Partnerzy strategiczni

Santander

Forum Akademickie2


PCG Academia

EUPRIO

 

Partnerzy konferencji

Toyota

Toyota

Lean Management Consulting Group

Lean Management Consulting Group

Imbrando Group

Imbrando Group

Już za miesiąc 4-7.02.2018 kolejna konferencja PRom! Zapraszamy Was do Zabrza i Gliwic!



Tym razem skupiamy się wokół tematu:
Networking w promocji polskiego szkolnictwa wyższego, czyli "16 lat konferencji Stowarzyszenia PR i Promocji Uczelni Polskich PRom"



Program

Zgłoszenie papierowe (tylko do celów wewnętrznych)

Formularz zgłoszeniowy

List zapraszający



Zarząd Stowarzyszenia Prom


Gospodarz

Politechnika Śląska



Partner strategiczny i sponsor konkursu Promyk

Centrum Efekty



Partnerzy strategiczni

Santander

EUPRIO



Forum Akademickie2

Program i prelegenci



Gospodarz - Akademia Pomorska w Słupsku
ap slupsk

"Czy w PR i marketingu jest miejsce na etykę?"
Wydawać by się mogło, że to pytanie retoryczne i nie mające sensu. Jednak czasy w jakich budujemy strategie PR czy marketingowe, zmuszają nas coraz częściej do zadawania sobie tego pytania.

Post prawda, przekłamanie, kryzys są to słowa, które nie tylko pojawiają się w tematach politycznych, gospodarczych czy kulturalnych. Wiele osób zajmujących się PR czy marketingiem zaczyna posługiwać się takimi technikami w celu pozyskania odbiorców uważając, że jest to wymóg dzisiejszych czasów.

Stowarzyszenie PR i Promocji Uczelni Polskich PRom stara się, aby każda konferencja podejmowała ważne i aktualne tematy, z którymi uczelnie muszą się zmierzyć. Dowodem uznania działań Stowarzyszenia jest stale powiększające się grono jego członków. Tegoroczną konferencję wzbogacili swoim spojrzeniem pracownicy SWPS, Collegium Civitas,…Warto zwrócić uwagę, że uczelnie już należące do PRom z każdym rokiem delegują do udziału w konferencji szersze grono pracowników biur promocji, karier czy rzeczników prasowych.

PROM

W czasie XXVIII konferencji Stowarzyszenia PR i Promocji Uczelni Polskich PRom, która odbyła się w Nałęczowie przy współpracy Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego, została podjęta próba odpowiedzi na to pytanie. Na przestrzeni 3 dni w czasie warsztatów a także rozmów w kuluarach 80 uczestników z 30 uczelni z całej Polski, dyskutowało, rozwiązywało casy dotyczące etycznego rozwiazywania sytuacji kryzysowych pojawiających się na uczelniach czy pokazania maturzystom w sposób ciekawy (bez używania post prawdy) kierunków i wartości panujących w środowiskach akademickich.

Nie przypadkowo gospodarzem konferencji był KUL, dla którego wartości etyczne, prawda oraz kreowanie moralnych postaw od początku istnienia są wyznacznikiem funkcjonowania. Jak podkreślił prof. dr hab. Antoni Dębiński Rektor KUL, Konferencja szuka odpowiedzi na pytania jak funkcjonować w rzeczywistości, w której postprawda jest drogą do skutecznych działań.

Każda konferencja to wielki trud, który jako Stowarzyszanie razem z uczelnią-gospodarzem wkładamy w przygotowanie programu merytorycznego, doboru prelegentów. Chcemy aby każdy uczestnik znalazł temat dla siebie, rozwiązujący problem z jakim spotyka się na co dzień - kmdr por. Wojciech Mundt Prezes Stowarzyszenia PRom.

Zimowe warsztaty poprowadzili między innymi specjaliści z PCG, Media Impact Group, PRC oraz dziennikarz Jacek Mroczek.

Odpowiedzi na pytanie – tytuł udzielił Sebastian Chachołek Prezes PRC, który stwierdził, że za 20 lat nie będzie PR, ale będzie etyka.

Kolejna konferencja już w czerwcu, tym razem we współpracy z Akademią Pomorską, która odbędzie się w przepięknej Dolinie Charlloty. Mamy nadzieję na spotkanie w szerokim gronie obecnych i nowych członków Stowarzyszenia.

 
Gospodarz - Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II
KUL
Patronat Konferencji:
MNiSW
KRASPPrzewodniczący Konferencji Rektorów Akademickich Szkół Polskich Prof. dr hab. inż. Jan Szmidt

Partnerstwo strategiczne:
logo mip
Agora

 

Santander

 

Partnerzy stowarzyszenia:

Centrum Efekty
Forum Akademickie2
GoldenLine

 
Czy w PR i marketingu jest miejsce na etykę?
ZapiszZapiszZapiszZapiszZapiszZapiszZapiszZapiszZapiszZapiszZapiszZapiszZapiszZapiszZapiszZapiszZapisz
"Zrozumieć młodych i nowe media, czyli radykalnie praktyczne podejście do komunikacji uczelni"
 

 

Ponad 100 osób z kilkudziesięciu uczelni szkoliło się, jak w dzisiejszych czasach trafić skutecznie do pokolenia Y, aby wybrało daną szkołę wyższą. Podczas 3 dni konferencji mieli okazję uczestniczyć w wielu wykładach i warsztatach prowadzonych przez doświadczonych praktyków z różnych branż. Konferencję szkoleniową pt.: „Zrozumieć młodych i nowe media, czyli radykalnie praktyczne podejście do komunikacji uczelni” zorganizowało Stowarzyszenie PR i Promocji Uczelni Polskich Prom wraz z Akademią Leona Koźmińskiego w dniach 19 – 22 czerwca.


XXVII Konferencja PROM

 

XXVII Konferencja PROM

 

Konferencje to również forum wymiany doświadczeń pomiędzy PR-owcami i marketingowcami z różnych uczelni często konkurujących ze sobą. W czasach, kiedy do głosu doszło pokolenie millenialsów trzeba stale podnosić swoje kwalifikacje, aby być na bieżąco w dynamicznie zmieniającej się rzeczywistości.

 

XXVII Konferencja PROM

 

XXVII Konferencja PROM

 

Wśród prowadzących wykłady i warsztaty było wiele osób – praktyków ze świata mediów społecznościowych, ale i nie tylko. Nie zabrakło Rafała Masnego z „Abstrachuje.tv”,  Roberta Marczaka omawiającego  skuteczność landing page, Mariusza Sokołowskiego wskakującego właściwą drogę do tworzenia media relations z otoczeniem zewnętrznym.

 

XXVII Konferencja PROM

 

Istotą Stowarzyszenia PR i Promocji Uczelni Polskich PRom jest tworzenie przyjacielskich relacji pomiędzy osobami zrzeszonymi, co wpływa na możliwość wymiany doświadczeń, merytorycznej dyskusji nie tylko podczas konferencji, jak również wzajemnej pomocy zarówno uczelni publicznych jak i niepublicznych. W 2016 roku PRom zrzesza 150 członków z biur promocji, biur karier oraz rzeczników prasowych z ponad 50 uczelni w Polsce. Ważnym działaniem PRom-u jest organizacja corocznego konkursu proMYK, polegającego na docenianiu najlepszych działań promocyjnych i PR-owych przez stowarzyszone uczelnie.  Tegoroczna edycja konkursu wyłoniła trzech zwycięzców: Szkołę Główną Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie, Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach oraz Uniwersytet Gdański. Należy zauważyć , że zgłoszone projekty oceniane są nie tylko przez Zarząd Stowarzyszenia ale również przez praktyków ze środowiska PR (między innymi przez Piotra Czarnowskiego).

 
Gospodarz - Akademia Leona Koźmińskiego
Akademia Leona Koźmińskiego

"Wobec wyzwań: Uczelnie w poszukiwaniu nowych dróg komunikacji"
 

 

KONFERENCJA ZAKOŃCZONA

 

Mamy zaszczyt zaprosić przedstawicieli Państwa Uczelni do udziału w XXVI Konferencji Stowarzyszenia PR i Promocji Uczelni Polskich „PRom” zatytułowanej: „Wobec wyzwań: Uczelnie w poszukiwaniu nowych dróg komunikacji”. Warsztaty dla służb informacyjnych i promocyjnych.
Łódź 2016

Ostatnie lata postawiły polskie uczelnie wobec wielu nowych wyzwań, a nadchodzący czas przynosi kolejne. Mierzymy się zarówno z rozwojem nowych technik marketingowych w rekrutacji i kreacji wizerunku uczelni oraz jej osiągnięć, kolejnymi zmianami w ustawodawstwie dotyczącym całego sektora, jak i wyzwaniami, jakie niesie konieczność bliskiej współpracy uczelni z otoczeniem zarówno społecznym, jak i biznesowym.

Celem konferencji, w której partnerami organizacyjnymi i merytorycznymi są Uniwersytet Łódzki i Stowarzyszenie PRom, będzie zaproponowanie nowoczesnych rozwiązań, które mogą usprawnić prace w obszarze promocji naszych uczelni.

Uniwersytet Łódzki dołożył wszelkich starań, aby merytoryczny program tegorocznej konferencji stał na najwyższym poziomie. Wykłady i warsztaty zostaną poprowadzone przez specjalistów, którzy są nie tylko wykładowcami akademickimi, ale mają także znaczące osiągnięcia w praktyce biznesowej.

 

 

 
Gospodarz - Uniwersytet Łódzki
Uniwersytet Łódzki
Patronat Konferencji:
MNiSWMinister Nauki i Szkolnictwa Wyższego Prof. dr hab. Lena Kolarska-Bobińska
KRASPPrzewodniczący Konferencji Rektorów Akademickich Szkół Polskich Prof. zw. dr hab. Wiesław Banyś

Partnerstwo strategiczne:
Edulandia pl
AgoraPartnerzy stowarzyszenia:

Centrum Efekty
Forum Akademickie2
GoldenLine

brainly
"UCZELNIA NA CAŁE ŻYCIE"

Mamy zaszczyt zaprosić przedstawicieli Państwa Uczelni do udziału w XXV Konferencji Stowarzyszenia PR i Promocji Uczelni Polskich „PRom” zatytułowanej: „UCZELNIA NA CAŁE ŻYCIE”.
lochow 2015W trakcie konferencji zaprezentowany zostanie innowacyjny model kształcenia „ideAGORA – absolwenci kapitałem społecznym uczelni”, a uczestnicy wezmą udział w warsztatach, mających uczynić ten model dostępnym wszystkim uczelniom. Model opracowany został przez Collegum Mazovia Innowacyjną Szkołę Wyższą w ramach projektu nadzorowanego przez Narodowe Centrum Badań i Rozwoju i finansowanego ze środków Unii Europejskiej. Jego głównym celem jest zbudowanie aktywnej społeczności absolwentów, działającej na rzecz uczelni. Model ideAGORA stworzony został w oparciu o fińskie doświadczenia. Stąd obecność na konferencji przedstawicieli Aalto University Design Factory oraz firmy Capful Finlandia, specjalizującej się w tworzeniu scenariuszy przyszłości.

Całość składa się z ośmiu elementów, które zostały pozytywnie zakwalifikowane przez NCBiR oraz uzyskały pozytywną ocenę Business Centre Club oraz Krajowej Izby Gospodarczej w zakresie kształtowania efektywnej kooperacji pomiędzy nauką a biznesem.

Model ideAGORA zostanie nieodpłatnie udostępniony do wdrożenia wszystkim zainteresowanym uczelniom. Konferencja PRom stanowi doskonałą okazję do podsumowania prac nad modelem ideAGORA i upowszechnienia go w szerokim środowisku akademickim. Z uwagi na ten fakt, pierwszy dzień konferencji finansowany jest ze środków projektowych, co również pozwala na znaczące obniżenie tradycyjnych kosztów konferencji PRom-u.

Collegium Mazovia Innowacyjna Szkoła Wyższa to nowoczesna uczelnia zawodowa, przyjazna i dostępna dla wszystkich osób poszukujących wiedzy i dbających o poziom posiadanych kwalifikacji. Na rynku edukacyjnym funkcjonuje od 1999 r. Priorytetem Collegium Mazovia jest wybór takich kierunków rozwoju, które zapewnią absolwentom uprzywilejowaną pozycję na współczesnym rynku pracy.

Stowarzyszenie „PRom” utworzone w 2006 roku jest kontynuatorem długiej tradycji współpracy rzeczników prasowych i pracowników biur promocji polskich uczelni publicznych i niepublicznych. Otrzymało nagrody krajowe i międzynarodowe za swoją działalność; jego aktywność i dokonania były prezentowane kilkakrotnie na posiedzeniach krajowych gremiów rektorskich.

Będzie nam niezwykle miło gościć przedstawicieli Państwa Uczelni w Łochowie w dniach 21 – 24 czerwca 2015 r.

Gospodarz - Collegium Mazovia Innowacyjna Szkoła Wyższa
mazoviaUczelnia istnieje od 1999 roku. Przez 12 ostatnich lat kształciła na najwyżsym poziomie i nieustannie sie rozwijała, rozbudowując baze lokalową i uzyskując akredytacje na prowadzenie kolejnycyh kierunków studiów. Misją Uczelni jest kształcić kadry dla przyszłości na najlepszych warunkach.

Patronat Konferencji:
MNiSWMinister Nauki i Szkolnictwa Wyższego Prof. dr hab. Lena Kolarska-Bobińska
KRASPPrzewodniczący Konferencji Rektorów Akademickich Szkół Polskich Prof. zw. dr hab. Wiesław Banyś

Partnerstwo strategiczne:
Edulandia pl
AgoraPartnerzy stowarzyszenia:

Centrum Efekty
Forum Akademickie2
GoldenLine
brainly
 
"STRATEGIE KOMUNIKACYJNE UCZELNI W ERZE CYFROWEJ. WARSZTATY DLA RZECZNIKÓW I SPECJALISTÓW PROMOCJI"
Konferencja adresowana była do środowiska uczelnianych specjalistów w zakresie szeroko rozumianej komunikacji w otoczeniem (rzeczników prasowych, pracowników biur promocji) oraz pracowników biur współpracy międzynarodowej.

Trudno ocenić skalę zmian w sposobach zarządzania uczelnią w porównaniu z epoką sprzed „nowych mediów”. Od systemów dziekanatowych - do blogów naukowców, od zarządzania stroną internetową - do obecności w mediach społecznościowych;  te wszystkie zjawiska odmieniły oblicza polskich uczelni. Obowiązkiem Stowarzyszenia jest nadążanie za zmianami, a świat cyfrowy zmienia się bardzo intensywnie. Toteż dobór prelegentów i trenerów na Konferencję służył ćwiczeniu właśnie takich umiejętności. W programie konferencji znalazły się warsztaty ćwiczące istotne kompetencje, pozwalające sprawnie i na profesjonalnym poziomie zarządzać zarówno uczelnianymi mediami społecznościowymi, kreować multimedialne formy promocji uczelni, wspierać marketingowy potencjał poprzez umiejętną obecność w światowych wyszukiwarkach czy też tworzyć taką „opowieść” o uczelni, która zaintryguje, zaprosi do współpracy, zostanie w świadomości.  Konferencja była wydarzeniem, w którym w charakterze prelegentów i prowadzących warsztaty wystąpili wybitni specjaliści o uznanych nazwiskach, kreujący w naszym kraju świat nowych mediów.

Program

Gospodarz
Politechnika Świętokrzyska Kielce


 
"UCZELNIA POLSKA – UCZELNIĄ MIĘDZYNARODOWĄ: JAK BUDOWAĆ WIZERUNEK NA RYNKACH ZAGRANICZNYCH"
Konferencja  odbyła się w dniach 29 czerwca – 2 lipca 2014 w Słubicach i we Frankfurcie nad Odrą, i adresowana była do uczelnianych specjalistów komunikacji (rzeczników prasowych, biur promocji) oraz pracowników biur współpracy międzynarodowej. Jako duży dodatkowy atut wydarzenia wypada uznać miejsce jego organizacji – Collegium Polonicum w Słubicach oraz Uniwersytet Europejski Viadrina we Frankfurcie nad Odrą. Uczelnie te kooperują ze sobą od już blisko ćwierćwiecza i są bezpośrednim przykładem szerokiej transgranicznej współpracy na międzynarodowym szczeblu.

Tematem konferencji, prowadzonej głownie w formie warsztatów dedykowanych specjalistom, były techniki i metody budowania
i wzmacniania szans na międzynarodową współpracę w obszarze rekrutacji studentów cudzoziemców, uczestnictwa w istniejących programach i projektach, ale – przede wszystkim – budowania marki uczelni polskich jako uczelni międzynarodowej. Ten zestaw kompetencji wymaga biegłości nie tylko formalno-prawnej, ale głownie komunikacyjnej, wizerunkowej i marketingowej. Toteż dobór prelegentów i trenerów na konferencję służył ćwiczeniu właśnie takich umiejętności. W ramach programu konferencyjnego pojawiły się warsztaty najlepszych praktyk polskich uczelni w obszarze współpracy międzynarodowej, sposoby wykorzystywania technik public relations oraz mediów w promocji międzynarodowej marki uczelni, ćwiczenia służące rozwijaniu umiejętności szerokiego komunikowania tych cech i wartości uczelni i ośrodków akademickich, by przyciągać zainteresowanie studiami w Polsce.

Konferencja była równocześnie pierwszym wydarzeniem, w którym w charakterze partnera Stowarzyszenia PRom wzięła czynny udział organizacja skupiająca specjalistów współpracy międzynarodowej z największych polskich uczelni - IRO’s Forum.

Program


Gospodarze
collegium polonicum
viadrina
 
PRAGMATYKA I ETYKA UCZELNIANEGO PUBLIC RELATIONS. WARSZTATY DLA SŁUŻB PRASOWYCH I PROMOCYJNYCH
Konferencja zorganizowana została wspólnie przez Stowarzyszenie PR i Promocji Uczelni Polskich „PRom” i Uniwersytet Mikołaja Kopernika w dniach 30 czerwca – 3 lipca 2013 r. w Toruniu. 

Tematem Konferencji było przedstawienie i ćwiczenie różnych form aktywności wizerunkowej i promocyjnej uczelni, w których dbałość o wysoką jakość winna być wspierana wysokim poziomem etycznym tych działań, czyniących fakt studiowania na wyższej uczelni i jej ukończenia istotną legitymacją nie tylko naukową, ale i moralną. By tak się działo, aktywności - także promocyjnej - towarzyszyć musi świadomość istnienia świata, oceniającego polskie uczelnie także pod kątem wartości etycznych.

W obszarze polskiej wyższej edukacji istnieją doświadczenia i osoby, które mają znaczący dorobek w obszarze etyczności popularyzacji nauki i wiedzy. Dokonania dr Ewy Hope są w tym obszarze szeroko znane. Także tematyka prawa prasowego oraz wysokich standardów tworzenia tekstów informacyjnych przyczyniła się do faktu takiego, a nie innego doboru prelegentów. Element wiążący emocjonalnie absolwenta z uczelnią, tak dobrze rozpoznawany na uczelniach amerykańskich, jest od lat na poziomie prowadzony na uczelni, będącej współgospodarzem Konferencji – i do jej doświadczeń w tym zakresie również sięgnęli organizatorzy konferencji.

Program
Biogramy
Gospodarz:
UMK
WYZWANIA I ROZWIĄZANIA: STRATEGIE KOMUNIKACYJNE UCZELNI W NADCHODZĄCEJ PRZYSZŁOŚCI
W Brennej odbyła się 20. Jubileuszowa Konferencja Stowarzyszenia PR i Promocji Uczelni Polskich „PRom”, które zrzesza ponad sto polskich szkół wyższych. To jedyna tak silna w Polsce branżowa reprezentacja środowiska zajmującego się promocją polskich uczelni, nauki i edukacji wyższej, które w warunkach konkurencji o kandydatów na studia potrafi współpracować i podejmować wspólne działania w zakresie budowania silnej marki szkolnictwa wyższego. Gościem jubileuszowej konferencji był prof. dr hab. Wiesław Banyś Przewodniczący Konferencji Rektorów Akademickich Szkół Polskich.

Pierwsze konferencje i spotkania integrujące rzeczników prasowych i pracowników biur promocji polskich uczelni wyższych odbyły się już na przełomie 2002 i 2003 roku. Formalnie Stowarzyszenia PR i Promocji Uczelni Polskich „PRom” zostało zarejestrowane w kwietniu 2006 roku. Stowarzyszenie PR i Promocji Uczelni Polskich "PRom" jest dobrowolnie współpracującą siecią osób zaangażowanych zawodowo w tworzenie dobrego wizerunku oraz informowanie o działalności edukacyjnej i naukowej uczelni polskich. Jest organizatorem, wspólne z poszczególnymi szkołami wyższymi, cyklicznych konferencji, w których uczestniczą przedstawiciele uczelni wyższych zajmujący się szeroko rozumianą promocją szkół wyższych, nauki i edukacji wyższej. Przyznaje także doroczne „proMYKI” nagrody za ponadprzeciętne osiągnięcia w obszarze komunikacji, praktyki działań promocyjnych w sektorze polskiego szkolnictwa wyższego. Ma na swoim koncie szczególne osiągnięcia – jak na przykład Eurpio Award (nagroda European Public Relations and Information Officers Association – EUPRIO) za przygotowanie kompletnego modelu promocyjnego dla gminy Osiecznica w powiecie bolesławieckim (działania promocyjne dla gminy zostały przygotowane w czasie konferencji w Kliczkowie w 2008 roku). Stowarzyszenie „PRom” jest reprezentowane w europejskim gronie w Komitecie Sterującym European Public Relations and Information Officers Association – EUPRIO. Coraz bardziej słyszalny jest głos stowarzyszenia w szeroko rozumianym środowisku edukacji wyższej ale największą i szczególną wartością wyróżniającą Stowarzyszenie PR i Promocji Uczelni Polskich „PRom” jest współpraca osób zajmujących się promocją polskich uczelni w warunkach rywalizacji o kandydatów na studia, która prowadzi do wielu wspólnych przedsięwzięć i działań dla dobra wspólnego polskich szkół wyższych. Prezesem Stowarzyszenia, który reprezentuje grono PR-owców uczelni wyższych jest dr Marek Zimnak (Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu).

Tradycyjną częścią konferencji Stowarzyszenia PRom są wspólne warsztaty, spotkania, panele dyskusyjne i wymiana doświadczeń szeroko rozumianego środowiska osób zajmujących się promocją i wizerunkiem uczelni wyższych – rzeczników prasowych, pracowników biur promocji, redaktorów naczelnych uczelnianych periodyków, pracowników działów zajmujących się studentami zagranicznymi i wielu innych. Tematem 20. Jubileuszowej Konferencji Stowarzyszenia PR i Promocji Uczelni Polskich „PRom” były: „Wyzwania i rozwiązania: strategie komunikacyjne uczelni w nadchodzącej przyszłości”. Wykład inauguracyjny wygłosił prof. dr hab. Wiesław Banyś Przewodniczący Konferencji Rektorów Akademickich Szkół Polskich. Spotkanie z Pawłem Tkaczykiem, który swoim wystąpieniem o wykorzystaniu grywalizacji w promocji polskich uczelni sprowokował dyskusję nad przyszłością tradycyjnych strategii komunikacyjnych rozpoczęło cykl warsztatów w zakresie wystąpień publicznych, komunikacji kryzysowej, serwisów społecznościowych i prawa prasowego. Dużą część uczestników skupiły panele dyskusyjne na temat przyszłej strategii, promocji i kształtu konferencji Stowarzyszenia PR i Promocji Uczelni Polskich „PRom” zorganizowane wokół European Plaza. Efektem wspólnych rozmów będzie realizacja wskazanych przez członków stowarzyszenia priorytetów w działaniach na rzecz uczelni i środowiska oraz wielu interesujących pomysłów.

20. Konferencję Stowarzyszenia „PRom” w dniach 27-30 stycznia 2013 zorganizowała Wyższa Szkoła Administracji w Bielsku-Białej.

Jubileuszowa konferencja była także okazją do zaprezentowania publikacji na temat dotychczasowej historii i dokonań Stowarzyszenia. W publikacji – oprócz tekstów na temat początków integracji środowiska i kolejnych konferencji, a także prezentacji partnerów i patronów Stowarzyszenia PRom – znajdują się teksty na temat strategii Stowarzyszenia, rankingów uczelni wyższych jako narzędzia promocji oraz o sztuce komunikowania o nauce, uczelniach i wyższej edukacji. Publikacja została przekazana na ręce Przewodniczącego KRASP i zostania wysłana do rektorów uczelni wyższych w Polsce.

Na konferencji obecny Zarząd Stowarzyszenia „PRom” w imieniu wszystkich członków i sympatyków Stowarzyszenia podziękował za dotychczasową pracę Kamilowi Melcerowi, niewdanemu wiceprezesowi Stowarzyszenia, który został rzecznikiem prasowym Minister Nauki i Szkolnictwa Wyższego Barbary Kudryckiej. To nie pierwszy przypadek, kiedy członkowie Stowarzyszenia „PRom” wypływają na szerokie wody ogólnopolskiej promocji uczelni wyższych i możliwe, że już niedługo będzie można mówić o kuźni przyszłych awansów. Na zakończenie swojego inauguracyjnego wykładu prof. Banyś życzył rzecznikom prasowym uczelni by byli „zawsze dostępni, dobrze poinformowani a przede wszystkim odporni na stres”, pracownikom PR – by byli „zawsze kreatywni, z dobrym budżetem na promocję oraz aby ich uczelnie były na najwyższych pozycjach w każdym rankingu” a całemu środowisku – samych sukcesów medialnych i promocyjnych. Wszystkim członkom, sympatykom, uczestnikom, partnerom i patronom Stowarzyszenia PR i Promocji Uczelni Polskich „PRom” pozostaje życzyć sprostania wszystkim trudnym współczesnym wyzwaniom w zakresie skutecznej komunikacji na rzecz uczelni wyższych i szeroko rozumianej edukacji wyższej.
Program
Biogramy 1
Biogramy 2
Gospodarz:
wyzsza szkola administracji bielkso-biala
WIZERUNEK UCZELNI W WARUNKACH SILNEJ KONKURENCJI
Program
Gospodarz:
Panstwowa Wyzsza Szkola Zawodowa Walbrzych
MARKETING UCZELNI W OTOCZENIU BIZNESOWYM.WARSZTATY DLA SŁUŻB PRASOWY
Program
Biogramy
Gospodarz:
UAM
POLSKA UCZELNIA W KONTEKŚCIE MIĘDZYNARODOWYM. WARSZTATY DLA SŁUŻB PRASOWYCH I PROMOCYJNYCH
Zakończyła się XVII Konferencja Stowarzyszenia "Prom", zatytułowana "Polska uczelnia w kontekście międzynarodowym. Warsztaty dla służb prasowych i promocyjnych". Konferencja była organizowana przez Stowarzyszenie PR i Promocji Uczelni Polskich "PRom" i Akademię Marynarki Wojennej im. Bohaterów Westerplatte w Gdyni, w dniach od 29 czerwca do 2 lipca 2011 r. Wzięło w niej udział ponad 100 przedstawicieli polskich uczelni. Tematem Konferencji były możliwości, jakie niosą polskim uczelniom działania zorientowane na promocję międzynarodową. O ważnych aspektach etycznych i ich wpływie na wizerunek uczelni opowiedział Marek Wroński, członek nowoutworzonego w MNiSW Zespołu do spraw Dobrych Praktyk Akademickich. Uczestnicy Konferencji mogli zgłębiać m.in. wiedzę na temat audytu komunikacyjnego na uczelni, systemów identyfikacji wizualnej oraz personal branding.
Program
Gospodarz:
AMW
WIZERUNEK UCZELNI ŹRÓDŁEM KOSZTÓW I PRZYCHODÓW. WARSZTATY DLA SŁUŻB PRASOWYCH I PROMOCYJNYCH
Kształtowanie wizerunku uczelni i jej promocja nie tylko generują koszty, ale mogą być także źródłem przychodów. Aby się o tym przekonać i dowiedzieć się jak to robić, trzeba było wziąć udział w trzydniowej konferencji zorganizowanej przez Stowarzyszenie „PRom” przeznaczonej dla służb promocyjnych uczelni, która odbyła się w Kazimierzu Dolnym w dniach od 23 do 26 stycznia. W referatach plenarnych i warsztatach pod wspólnym tytułem „Wizerunek uczelni źródłem kosztów i przychodów” wzięło udział ponad 90 osób z uczelni publicznych i niepublicznych z całego kraju.

Współorganizatorem konferencji była Wyższa Szkoła Ekonomii i Innowacji w Lublinie, a partnerami: GazetaEdukacja.pl, Edulandia.pl, Centrum EFEKTY, Student TV, Forum Akademickie i portal Goldenline. Obrady otworzył referat dr. Michała Jarmuła, prorektora WSEiI, na temat zarządzania informacją w sytuacji zmiany organizacyjnej. Oficjalny tytuł był zawężeniem tematu, który dotyczył przede wszystkim przedsiębiorczości akademickiej. Zdaniem doktora Jarmuła powinna ona objąć studentów, absolwentów, pracowników i samą uczelnię.

– Nie będzie przedsiębiorczości studentów, gdy pracownicy nie będą przedsiębiorczy – podkreślił prorektor, dodając, że przedsiębiorczość pracowników nie może istnieć bez przedsiębiorczości samej uczelni. A warunki przedsiębiorczości uczelni to otwartość informacyjna i kadrowa oraz społeczna odpowiedzialność, czyli nie tylko udział uczelni w rozwiązywaniu problemów otoczenia, ale także w ich definiowaniu.

Zarządzanie procesem zmian organizacyjnych sprowadza się do rozwiązania problemu:

Jak zmniejszyć opór w procesie zmian
Po pierwsze, sterować nimi powinien zespół cieszący się autorytetem i znający się na zarządzaniu. Po drugie, najlepiej zastosować sposób partycypacyjny z szerokim udziałem kadry kierowniczej średniego szczebla, a ponadto należy informować na bieżąco poprzez wewnętrzne media, uzasadniając zmiany przy pomocy analiz. Szczególnie ważna jest kolejność wprowadzania zmian. Najlepiej zacząć od takich, których efekty mogą posłużyć jako pozytywne przykłady w promocji realizowanego procesu. Po trzecie, trzeba się rozliczyć z poszczególnych faz zmian i – koniecznie – przyznać się do błędów albo negatywnych efektów. Szczególnego znaczenia nabiera wówczas polityka informacyjna, bo – jeżeli nie ma autoryzowanego przekazu – pojawia się plotka. Zatem, zanim nastąpi ogłoszenie zmian, konieczne jest ustosunkowanie się do pogłosek, zasygnalizowanie kierunku zmian i sposobu ich wprowadzenia, a także – wyprzedzająco – dyskutowanie ewentualnych problemów przy ich wdrażaniu zmian. W momencie ich ogłoszenia należy odwołać się do pozytywnych przykładów, na przykład zorganizować spotkanie związkowców z przedstawicielami związków zawodowych z innych zakładów, gdzie takie zmiany przeprowadzono i pokazać negatywne efekty w przypadku ich zaniechania. Szczególnie istotne jest, aby prowadzoną reorganizację celebrować poprzez nadanie jej jakiejś dobrze brzmiącej nazwy, przy jednoczesnym komunikowaniu nowej wizji i strategii oraz kultury organizacyjnej.

Po przeprowadzonej reorganizacji należy stworzyć forum wymiany poglądów dla oceny jej efektów oraz publicznie przedstawić faktyczne rezultaty i – koniecznie – przyznać się do błędów. W tym celu można wykorzystać Intranet, gazetę wewnętrzną, a także zebrania informacyjne, w tym organów kolegialnych i jednoosobowych.

Uczestnikom zaproponowano równoległe sesje warsztatowe ukierunkowane zarówno na promocję uczelni, jak i na zarabianie pieniędzy.

Rola projektów europejskich w marketingu uczelni
Dr Marek Białach, ekspert z listy Ministerstwa Rozwoju Regionalnego, poprowadził warsztat na temat roli projektów europejskich w marketingu uczelni. Podzielił się swoim bogatym doświadczeniem, ocenił bowiem, jako ewaluator, ponad 600 projektów. Przypomniał, że w sposób bezpośredni nie można finansować działalności promocyjnej z funduszy europejskich, dlatego ważne jest kreowanie przy tej okazji wartości dodanej. Podstawowym problemem jest niezintegrowanie projektów ze strategią promocyjną uczelni. Dlatego projekty europejskie powinny, zdaniem dr. Białacha, już na etapie planowania uwzględniać wyzwania marketingowe i promocyjne, a osoba, która koordynuje promocję w uczelni, powinna uczestniczyć w przygotowaniu projektów. Podkreślił, że wiarygodność i reputację uczelni należy budować, między innymi, w oparciu o działania innowacyjne na wysokim poziomie merytorycznym, skierowane do otoczenia. Takie projekty powinny uwzględniać także aspekty promocyjne, na co należy wyodrębnić środki finansowe.

Rola gadżetów uczelnianych
Kolejny warsztat poświęcony był gadżetom uczelnianym. Aleksander Anikowski z Uniwersytetu Mikołaja Kopernika przekonywał, że – jako instrument promocji – są one nie tylko źródłem kosztów, ale także przychodów. Wymienił kilka aspektów promocji z wykorzystaniem gadżetów, które pozwalają zwiększyć efekt marketingowy i dodatkowo uzyskać przychód. Jest to bieżący dostęp do gadżetów, prowadzenie sprzedaży detalicznej, kontrola nad marką prowadzona przez biuro promocji, a także większe zamówienia, co pozwala uzyskiwać niższe ceny jednostkowe, oraz sprzedaż wewnętrzna. Na UMK w Toruniu jedynym podmiotem uprawnionym do zamawiania gadżetów jest Centrum Promocji i Informacji. Wiele uwagi Aleksander Anikowski poświecił zasadom obliczania cen, procedurom rozliczeń finansowych, obiegowi dokumentów księgowych oraz promocji oferty. Za szczególnie korzystne wskazał sprzedaż detaliczną przy okazji uroczystości uczelnianych, zwłaszcza absolutoryjnych. Poza tymi okazjami, sprzedaż powinna odbywać się w samym biurze, uczelnianych księgarniach oraz poprzez Internet. Ważna jest odpowiednia przestrzeń magazynowa oraz oprogramowanie do celów inwentaryzacyjnych. Na UMK zawsze jest do wyboru 25 różnych asortymentów gadżetów. Sprzedaż detaliczna pozwoliła uzyskać w ubiegłym roku ponad 40 tys. zł, zaś wewnętrzna – ponad 100 tys.

Komunikacja z absolwentami
Cały blok tematyczny poświęcono absolwentom. O komunikacji z nimi mówiła Kinga Czachowska, a Marta Domachowska poprowadziła warsztat na temat „Uczelnia dla absolwentów – absolwenci dla uczelni”. Obie panie pracują na toruńskim UMK, który – podobnie jak warszawska SGH, stworzył Biuro Absolwentów, którego częścią jest Biuro Karier. Poza prowadzeniem ewidencji, realizowane są programy adresowane do absolwentów, które wspomagają promocję uczelni, na przykład program „Ambasador”. Dobrym przykładem kontaktu z absolwentami jest serwis „Kariera” adresowany do pracodawców, na którym logować się mogą tylko absolwenci uczelni (istnieje system weryfikacji zgłoszeń) przedstawiając swoją ofertę dla pracodawców.

Pozyskiwanie środków
Pozyskiwaniu środków dla uczelni poświecono dwa inne warsztaty. O finansowaniu zewnętrznym na amerykańskich uczelniach mówił dr hab. Wiesław Wątroba z Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, a Anna Zalewska – dyrektor Biura Informacji i Promocji SGH i Marcin Poznań – rzecznik prasowy tej uczelni, mówili o Klubie Partnerów. Jest to przykład współpracy uczelni z biznesem. Do klubu Partnerów SGH należą znane firmy: Master Card, Eureko, L’OREAL, Plus, Ernst&Young, PKO BP, Giełda Papierów Wartościowych, Deloitte, Abbot itp. Ze względu na charakter uczelni przeważają firmy z branży finansowej. Ich logotypy umieszczono na tabliczkach z brązu w sąsiedztwie rektoratu. Na ścianie są jeszcze niezadrukowane tabliczki, co oznacza, że Klub Partnerów może się powiększyć. Partnerzy realizują wspólne z uczelnią projekty, finansują inicjatywy studenckie, prowadzą sponsoring tematyczny, na przykład finansują koła naukowe, biorą udział w dydaktyce, na przykład prowadzą stworzony przez siebie przedmiot wchodzący w siatkę zajęć. Ponadto uczestniczą w dniach branżowych organizowanych przez uczelnię i bardziej kameralnych śniadaniach biznesowych. Poza Klubem Partnerów są jeszcze sponsorzy SGH. Sponsoring rzeczowy, na który kładzie się nacisk, to na przykład modernizacja i wyposażenia sal lub laboratoriów uwidoczniona przez odpowiednie tablice umieszczone u wejścia. Całość współpracy z otoczeniem biznesowym koordynuje Biuro Współpracy z Biznesem. Opracowano tam podstawowe dokumenty regulujące tę współpracę: Porozumienie o Partnerstwie dla Rozwoju SGH (deklaracja), Kartę Partnerstwa (załącznik do deklaracji) oraz umowę sponsorską. Karta Partnerstwa obejmuje udział w uczelnianych wydarzeniach, konstruowanie programów nauczania, szkolenia, wykłady, warsztaty, a także współpracę w badaniach naukowych, współtworzenie studiów podyplomowych dla pracowników oraz możliwość rekrutacji na terenie SGH pracowników. Przykłady transakcji wymiennych to sponsoring uroczystości nadawania tytułów doktorów honorowych, logotyp partnera na żaglach łodzi sekcji żeglarskiej, finansowanie serwisu „Kariera”, studiów podyplomowych, logotyp partnera na publikacjach okolicznościowych, numerkach do szatani, strojach sekcji siatkarskiej.

Poza głównym blokiem tematycznym była prelekcja dr. Tomasza Demendeckiego z WSEiI, który mówił o prawie autorskim w Internecie, koncentrując się na kwestiach wizerunku i jego prawnej ochrony.

Internet mobilny
Warsztaty uzupełniły wykłady sponsorskie firm Agora i Apple. Uczestnicy konferencji mogli usłyszeć o mobilnej przyszłości Internetu, czyli szybko rosnącemu udziałowi internautów korzystających z mobilnego dostępu do sieci. Przewiduje się, że w najbliższych pięciu latach liczba i-Padów i smartPhonów przewyższy liczbę pecetów i notebooków. Firma Apple zaprezentowała swoje produkty pozwalające na korzystanie z mobilnego Internetu, w szczególności nowe urządzenie – i-Pad i jego różnorodne możliwości. Cena i-Pada to 2,5 tys. zł jeszcze jest mało zachęcająca, ale jego poprzednik i-Pod w cenie 200 zł może skusić.

Stowarzyszenie „PRom”
Konferencja była okazją do zebrania członków stowarzyszenia „PRom”. Przedstawiono sprawozdanie z rocznej działalności, rozliczenie finansowe obejmujące organizację konferencji w Kudowie Zdroju i Polańczyku. Jednomyślnie przyjęto w poczet członków wspierających Andrzeja Świcia – redaktora naczelnego Forum Akademickiego. Do stowarzyszenia „PRom” przystąpiła Maria Wanke-Jerie – dyrektor Biura Informacji i Promocji Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu, która uczestniczyła w konferencji w Kazimierzu Dolnym.
Program
Gospodarz:
Wyższa szkoła ekonomii i innowacji Lublin
POZYCJONOWANIE NOWOCZESNEJ UCZELNI. WARSZTATY METOD, TECHNIK I FORM PROMOCJI
W dniach 5-8 września br. 100 osób z 57 polskich uczelni uczestniczyło w piętnastej już konferencji naszego Stowarzyszenia, tym razem współorganizowanej z Politechniką Rzeszowską.
Program
Gospodarz:
Politechnika Rzeszowska
MARKA UCZELNI JAKO EFEKT KOMUNIKACJI ZEWNĘTRZNEJ. WARSZTATY DLA SŁUŻB PRASOWYCH I PROMOCYJNYCH UCZELNI
Program
Biogramy
Gospodarz:
Dolnośląska Szkoła Wyższa
RANKINGI SZKÓŁ WYŻSZYCH - SZANSA CZY PUŁAPKA? WARSZTATY DLA SŁUŻB PRASOWYCH I PROMOCYJNYCH WYŻSZYCH UCZELNI
Program
UCZELNIA A OTOCZENIE. RELACJE UCZELNI WYŻSZYCH Z SAMORZĄDEM, MEDIAMI I BIZNESEM. RELACJE PERSONALNE: WARSZTATY TRENINGU OSOBISTEGO W ZAWODACH PUBLIC RELATIONS
Program
Gospodarz:
Śląska Wyższa Szkoła Zarządzania Katowice
FUNKCJONOWANIE UCZELNI W PRZESTRZENI MIEJSKIEJ, REGIONALNEJ, KRAJOWEJ I ZAGRANICZNEJ. WARSZTATY DLA PRASOWYCH I PROMOCYJNYCH SŁUŻB UNIWERSYTECKICH
W sobotę 7 lutego w Zakopanem zakończyła się dwunasta już konferencja Stowarzyszenia PR i Promocji Uczelni Polskich "Prom", współorganizowana tym razem z Akademią Górniczo-Hutniczą im. Stanisława Staszica w Krakowie. W konferencji wzięło udział 131 osób, reprezentujących 73 publiczne i niepubliczne uczelnie polskie z dwudziestu dwóch ośrodków akademickich z całego kraju.

Konferencja zatytułowana była "Funkcjonowanie uczelni w przestrzeni miejskiej, regionalnej, krajowej i zagranicznej. Warsztaty dla prasowych i promocyjnych służb uniwersyteckich". Przy okazji Walnego Zebrania członów Stowarzyszenia przyjęto deklaracje kolejnych dziesięciu uczelni, które zdecydowały się dołączyć do „PRom-u" na statusie członkowskim. Walne Zebranie udzieliło absolutorium zarządowi za rok 2008; podziękowano również w specjalnej formie Sylwii Brzechwie, która odeszła z uwagi na przejście do pracy w Agencji Rozwoju Regionalnego w Koszalinie. Sylwia Brzechwa była organizatorem 7. Konferencji, od której rozpoczął się formalny etap działalności „PRomu" jako organizacji zarejestrowanej.
Program
Gospodarz:
AGH
NOWE TECHNOLOGIE W PROMOCJI WYŻSZEJ UCZELNI. WARSZTATY I TRENING PRAKTYCZNYCH ZASTOSOWAŃ
Program
Gospodarz:
Akademia Ekonomiczna wroclaw